Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Esta asignatura se ubica en el módulo Fundamental y dentro de él en la materia "Álgebra Lineal y Geometría". Dicha materia incluye además la asignatura "Geometría Lineal”.
Los contenidos de esta asignatura amplían los contenidos de “Álgebra Lineal I” y son básicos para el desarrollo posterior de otras materias del grado. Con esta asignatura se pretende que el alumno adquiera cierta capacidad de abstracción y de formalización de las ideas matemáticas, así como el conocimiento de conceptos y herramientas de amplia utilización en diferentes ramas de la ciencia.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències específiques (CE)
- CE10 : Comunicar, tant per escrit com de manera oral, coneixements, procediments, resultats i idees matemàtiques.
- CE3 : Assimilar la definició d'un nou objecte matemàtic, en termes d'altres ja coneguts, i ser capaç d'utilitzar aquest objecte en diferents contextos.
- CE5 : Proposar, analitzar, validar i interpretar models de situacions reals senzilles, utilitzant les eines matemàtiques més adequades a les finalitats que es persegueixen.
- CE6 : Resoldre problemes de matemàtiques, mitjançant habilitats de càlcul bàsic i altres tècniques, planificant-ne la resolució a partir de les eines de què es dispose i de les restriccions de temps i recursos.
Competències genèriques específiques de la UA
- CGUA1 : Comprensió de la llengua estrangera anglès en l'àmbit científic.
- CGUA2 : Tenir coneixements d'informàtica relatius a l'àmbit d'estudi.
- CGUA3 : Adquirir o tenir les habilitats bàsiques en TIC (tecnologies de la informació i comunicació) i gestionar adequadament la informació obtinguda.
Competències genèriques de grau
- CG1 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
- CG2 : Demostrar capacitat de gestió/direcció eficaç i eficient: esperit emprenedor, iniciativa, creativitat, organització, planificació, control, presa de decisions i negociació.
- CG3 : Resoldre problemes de manera efectiva.
- CG4 : Demostrar capacitat de treball en equip.
- CG5 : Comprometre's amb l'ètica, els valors d'igualtat i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
- CG6 : Aprendre de manera autònoma.
- CG7 : Demostrar capacitat d'adaptar-se a noves situacions.
- CG9 : Demostrar habilitat per a transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Ser capaç de calcular els valors i vectors d'un endomorfisme i utilitzar-los per a obtenir la forma canònica de Jordan.
- Conèixer els conceptes de producte escalar i de longitud, angle i ortogonalidad en espais euclidians.
- Ser capaç d'obtenir bases ortonormals en un espai euclidià.
- Conèixer els conceptes de producte hermitià i de longitud, angle i ortogonalitat en espais hermitians.
- Conèixer el concepte d'aplicació autoadjunta i les propietats que té tant en espais euclidians com hermitians.
- Ser capaç de trobar l'expressió matricial en diferents bases de les formes bilineals i quadràtiques.
- Saber trobar la forma canònica d'una forma quadràtica definida en un espai euclidià.
- Ser capaç de determinar si una forma quadràtica és definida (semidefinida) positiva o negativa i conèixer-ne les aplicacions.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Ser capaz de calcular los valores y vectores propios de un endomorfismo y de utilizarlos para obtener la forma canónica de Jordan. (CE6, CE10).
Conocer los conceptos de producto escalar y de longitud, ángulo y ortogonalidad en espacios euclídeos. (CE3, CE6, CE10).
Ser capaz de obtener bases ortonormales en un espacio euclídeo. (CE3, CE6, CE10).
Conocer los conceptos de producto hermítico y de longitud, ángulo y ortogonalidad en espacios hermíticos. (CE3, CE6, CE10).
Conocer el concepto de aplicación autoadjunta y sus propiedades tanto en espacios euclídeos como hermíticos. (CE3, CE6, CE10).
Ser capaz de encontrar la expresión matricial en distintas bases de las formas bilineales y cuadráticas. (CE6, CE10).
Saber encontrar la forma canónica de una forma cuadrática definida en un espacio euclídeo. (CE6, CE10).
Ser capaz de determinar si una forma cuadrática es definida (semidefinida) positiva o negativa y conocer sus aplicaciones. (CE6, CE10).
Dades generals
Codi:
25016
Professor/a responsable:
CLIMENT COLOMA, JOAN JOSEP
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,32
Crèdits pràctics:
1,08
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
ESTADÍSTICA I INVESTIGACIÓ OPERATIVA
Àrea: ESTADÍSTICA I INVESTIGACIÓ OPERATIVA
Crèdits teòrics: 1,32
Crèdits pràctics: 1,08
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MATEMÀTIQUES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)