Competencies and objectives
Course context for academic year 2024-25
“Audio-visual Media Production” is part of the 9th module “Knowledge and techniques applied to advertising communication”. By following this course you will achieve these skills, abilities and competences: (1) to manage and implement the filmmaking and production processes, (2) to identify and appreciate realism, classicism and formalism styles, (3) to reflect on the relationship between form and content.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25
General Competences:>>Instrumental
- CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
- CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
- CG4 : Coneixement bàsic de la professió.
- CG9 : Presa de decisions.
General Competences:>>Interpersonal
- CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
- CG13 : Compromís ètic.
- CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.
General Competences:>>Systematic
- CG15 : Capacitat d'aprendre.
- CG16 : Capacitat d'adaptar-se a noves situacions.
- CG17 : Capacitat de crear noves idees (creativitat).
Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)
- CES34 : Coneixements teoricopràctics de la producció i realització en mitjans impresos, audiovisuals i hipermèdia.
Specific Competences:>>Professional (practical)
- CE35 : Capacitat i habilitat per a donar forma creativa al missatge.
- CE36 : Capacitat i habilitat per a la creació, disseny i desenvolupament d'elements gràfics, imatges, símbols o textos.
- CE39 : Destresa en els recursos redaccionals, estilístics, narratius i retòrics: escrits, visuals i audiovisuals.
- CE47 : Capacitat per a diferenciar i interpretar els diferents moviments artístics, estètics i culturals i la seua presència respecte de la comunicació publicitària i de les relacions públiques.
- CE50 : Capacitat per a comprendre i utilitzar les eines tecnològiques del sector, tant pel que fa a equips com a aplicacions informàtiques i audiovisuals.
- CE51 : Capacitat per a comunicar eficaçment al productor les necessitats conceptuals i estratègiques per a la seua traducció a través de les possibilitats tècniques.
- CE53 : Capacitat per a comunicar eficaçment al productor les necessitats conceptuals i estratègiques per a la seua traducció a través de les possibilitats tècniques.
- CE54 : Habilitats de direcció per a la implementació de la realització.
- CE56 : Habilitats per a elaborar vídeo empresarial i institucional.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25
Recognize the different film theories.
Distinguish the concepts of realism and formalism.
Know the concept of embodiment.
Recognize and appraise the visual style and the auteur concept.
Identify and apply the concept mise-en-scène.
Distinguish, appreciate and apply the formalistic or realistic use of the images.
Analyze the relationship between form and content.
Be able to write, record and edit a dialogue that breaks the rules of classical discourse.
Be able to write, record and edit an advertising video.
Be able to relate form and content.
Be able to recognize visual metaphors in cinema.
Recognize and value different cinematographic discourses: classical discourse, modern discourse, postmodern discourse.
Understand the role of culture in the development of audiovisual discourse.
Recognize the work of Producer and Executive Producer.
Know the members of the production team and their functions.
Be able to analyze and appreciate the mise-en-scène.
General
Code:
22529
Lecturer responsible:
MOYA MONTOYA, JOSE ANTONIO
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
0,90
Practical credits:
1,50
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
Theoretical credits: 0,9
Practical credits: 1,5
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN ADVERTISING AND PUBLIC RELATIONS
Course type: COMPULSORY (Year: 3)