Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

La asignatura aportará al alumnado la asimilación de métodos y estrategias para la resolución de problemas. Los conocimientos impartidos permitirán conocer y asimiliar los conceptos ligados con la Ingeniería en general, y paritcularmente la Ingeneiría de Telecomunicación.

 

La asignatura consta de diferentes actividades, teórico, problemas y clases de laboratorio. En todos los actividades es necesario tanto el trabajo individual como el trabajo en grupos para la consecusión con exito de los objetivos de la asignatura.

 

Las actividades de teoría y problemas se realizarán en el aula de teoría, y las prácticas de laboratorio en el Laboartorio de Física de la primera planta de la EPS I.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT11 : Capacitat d'aprendre i aplicar, de manera autònoma i interdisciplinària, nous conceptes i mètodes.
  • CT7 : Capacitat d'exposició oral i escrita.
  • CT8 : Capacitat de planificar tasques i comprometre's en el compliment d'objectius i terminis.
  • CT9 : Capacitat de treball en grup.

 

Competències específiques:>>bàsiques

  • B3 : Comprensió i domini dels conceptes bàsics sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica, camps i ones i electromagnetisme i la seua aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria.
  • B4 : Comprensió i domini dels conceptes bàsics de sistemes lineals i les funcions i transformades relacionades, teoria de circuits elèctrics, circuits electrònics, principi físic dels semiconductors i famílies lògiques, dispositius electrònics i fotònics, tecnologia de materials i la seua aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria.

 

Competències transversals bàsiques

  • CT1 : Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en un àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
  • CT3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • CT5 : Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Competències específiques: >> competències comunes a la branca de Telecomunicació

  • C3 : Capacitat per a utilitzar eines informàtiques de recerca de recursos bibliogràfics o d'informació relacionada amb les telecomunicacions i l'electrònica.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Coneixement de matèries bàsiques i tecnologies que el capaciten per a aprendre nous mètodes i tecnologies, així com perquè el dote d'una gran versatilitat per a adaptar-se a situacions noves.
  • Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses, incloent-hi la responsabilitat ètica i professional de l'activitat de l'enginyer tècnic de Telecomunicació.
  • Facilitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment.
  • Conèixer i aplicar elements bàsics d'economia i de gestió de recursos humans, organització i planificació de projectes, així com de legislació, regulació i normalització en les telecomunicacions.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

  • Adquirir las competencias necesarias para la formación científica básica de un estudiante universitario especializado en la rama técnica de Ingeniería de Telecomunicación, especialidad en Sonido e Imagen. 
  • Dar una descripción sencilla y lo más completa posible de la mecánica, calor y termodinámica, campo eléctrico, corriente eléctrica y fundamentos de los semiconductores, estableciendo las relaciones básicas que existen entre estas partes de la Física y otras materias del plan de estudios, para conseguir que el alumno se dé cuenta de la importancia de la Física en su formación como universitario.
  • Estimular a los alumnos mediante la exposición de aplicaciones de la Física en la vida cotidiana, en la tecnología actual, en su propia titulación y en su futura actividad profesional.
  • Aplicar los conceptos y leyes de estas partes de la Física a la resolución de situaciones prácticas concretas.
  • Procurar que los alumnos ganen confianza en su comprensión de la Física y en su destreza para resolver problemas.
  • Conseguir, mediante las prácticas de laboratorio, una mejor comprensión de los fenómenos físicos y una cierta capacidad operativa experimental. El manejo de los datos experimentales plantea la necesidad de reciclar al alumno de primer curso en el cálculo y manejo de los mismos.
  • Introducir al alumno en el manejo y consulta de la extensa bibliografía existente en Física.

 

 

 

Dades generals

Codi: 20003
Professor/a responsable:
BELENDEZ VAZQUEZ, AUGUSTO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FÍSICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA DEL SENYAL
    Àrea: FÍSICA APLICADA
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix