Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat per a treballar i valorar de manera conjunta amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats les seues necessitats i circumstàncies.
- CG2 : Analitzar situacions problema, planificar, desenvolupar, executar, revisar i avaluar la pràctica del treball social amb persones, famílies, grups, organitzacions, i comunitats i amb altres professionals.
- CG5 : Administrar i ser responsable, amb supervisió i suport, de la pròpia pràctica dins de l'organització.
- CG7 : Capacitat per a contribuir al desenvolupament dels drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, així com els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA2 : Competències informàtiques i informacionals. Capacitat per a aplicar les tecnologies informàtiques i informacionals en l'exercici de l'activitat professional.
- CGUA3 : Competències en comunicació oral i escrita. Capacitat per a comunicar idees oralment i per escrit de manera comprensible a persones, famílies, grups, comunitats i organitzacions.
Competències específiques (CE)
- CE18 : Contribuir a l'administració de recursos i serveis col·laborant amb els procediments implicats en la seua obtenció, supervisant-ne l'eficàcia i assegurant-ne la qualitat.
- CE2 : Intervenir amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats per a ajudar-los a prendre decisions ben fonamentades sobre les seues necessitats, circumstàncies, riscos, opcions preferents i recursos.
- CE20 : Treballar de manera eficaç dins de sistemes, xarxes i equips interdisciplinaris i multiorganizacionales amb el propòsit de col·laborar en l'establiment de finalitats, objectius i temps de durada dels mateixos, contribuint igualment a abordar de manera constructiva els possibles de desacords existents.
- CE21 : Participar en la gestió i direcció d'entitats de benestar social.
- CE3 : Valorar les necessitats i opcions possibles per a orientar una estratègia d'intervenció.
- CE6 : Preparar, produir, implementar i avaluar els plans d'intervenció amb les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i els col·legues professionals, negociant el subministrament de serveis que han de ser utilitzats i revisant l'eficàcia dels plans d'intervenció amb les persones implicades a fi d'adaptar-los a les necessitats i circumstàncies canviants.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i comprendre l'objecte i els mecanismes d'actuació i maneres de provisió dels serveis socials específics i especialitzats en l'àmbit espanyol, com també l'estructura general, l'organització i els principals serveis i prestacions dels serveis socials en l'àmbit estatal i autonòmic.
- Ser capaç de detectar els mecanismes d'exclusió i discriminació en l'accés a la protecció social, i plantejar fórmules per a corregir-los aplicant els coneixements adquirits.
- Ser capaç d'aplicar les tecnologies de la comunicació i la informació en la prestació de serveis.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
Dades generals
Codi:
19517
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
TREBALL SOCIAL I SERVEIS SOCIALS
Àrea: TREBALL SOCIAL I SERVEIS SOCIALS
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN TREBALL SOCIAL
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 2)