Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2012-13

En la asignatura Introducción al Derecho para la comunicación y la publicidad se aborda el estudio de la parte general del Derecho Mercantil, el Derecho de Sociedades; los Contratos Publicitarios; el Derecho de la Libre Competencia, la Competencia Desleal, el Derecho de la Publicidad Comercial, los Derechos de Propiedad Industrial y los derechos afines. La importancia de esta materia radica en la necesidad que tienen los futuros graduados en publicad y relaciones públicas de conocer el conjunto de normas jurídico privadas que, dentro del marco de nuestra constitución económica se ocupan de regular la actividad publicitaria, así como las formas organizativas a través de las cuales se puede desarrollar dicha actividad.

En cuanto al sentido y ubicación en el plan de estudios, la asignatura se ubica en el primer curso, con el fin de dotar de una base jurídica respecto de las materias cuyo conocimiento los estudiantes irán adquiriendo conformen avancen en los estudios del Grado en Publicidad y Relaciones Públicas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG.1 : Capacitat per a la recerca, l'anàlisi i la síntesi de la informació.
  • CG.3 : Capacitat d'aprenentatge autònom i adaptació a situacions noves.
  • CG.4 : Capacitat per a la presa de decisions, aplicant els coneixements a la pràctica i el maneig d'instruments tècnics.
  • CG.5 : Capacitat per a la crítica i l'autocrítica.

 

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA.2 : Habilitat en l'ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions en el seu exercici professional.
  • CGUA.3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Ser capaç de descriure els conceptes fonamentals en l'àmbit de la psicologia, la sociologia, el dret i les ciències naturals que són necessaris per a analitzar d'una forma global el fenomen criminal i la desviació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i comprendre l'estatut jurídic de l'empresari, amb atenció particular al Registre Mercantil
  • Conèixer i comprendre la problemàtica derivada de l'enginyeria societària i les seues implicacions en el mercat.
  • Conèixer i comprendre el conjunt de normes reguladores del dret de la propietat industrial.
  • Conèixer i comprendre el la normativa bàsica reguladora del sistema financer espanyol.
  • Conèixer i comprendre la normativa reguladora dels contractes mercantils fonamentals.
  • Conèixer i comprendre la normativa bàsica del sistema concursal.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13

 

S5. Estudio y análisis de la naturaleza e interrelaciones entre los sujetos de la comunicación persuasiva (comercial e institucional): empresas, instituciones, agencias de publicidad y de relaciones públicas, medios, soportes y públicos.

S10. Estudio de la gestión del conocimiento y de los activos intangibles de las organizaciones y de sus programas de comunicación.

S29. Conocimiento del ordenamiento jurídico de la comunicación publicitaria.

 

E16. Capacidad y habilidad para identificar, valorar, gestionar y proteger los activos intangibles de la empresa.

  

E42. Capacidad para implementar el conocimiento teórico-práctico de la ética y deontología de la publicidad y las relaciones públicas así como de su ordenamiento jurídico

 

 

Dades generals

Codi: 18536
Professor/a responsable:
ASENSI MERAS, ALTEA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,80
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: DRET MERCANTIL I DRET PROCESSAL
    Àrea: DRET MERCANTIL
    Crèdits teòrics: 1,8
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix