Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG2 : Planificar, organitzar i gestionar processos, informació, resolució de problemes i projectes. Tenir iniciativa, esperit emprenedor i capacitat de generar noves idees i accions.
  • CG3 : Mostrar habilitats lingüístiques orals i escrites per a ensenyar (llengües oficials de la Comunitat Valenciana i llengües estrangeres) i habilitats de comunicació en diferents nivells i registres.
  • CG4 : Fer ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació per a aprendre, comunicar-se i compartir coneixement.
  • CG5 : Treballar en equip, col·laborant i liderant quan siga necessari.
  • CG7 : Exercir la crítica i l'autocrítica emetent judicis raonats, i adquirir un compromís ètic, personal i professional. Estar motivat per a millorar la qualitat.
  • CG8 : Entendre l'aprenentatge com un fet global, complex i transcendent. Autoregular el propi aprenentatge i mobilitzar sabers de tot tipus per a adaptar-se a situacions noves i connectar coneixements com a mètode per a elaborar-ne altres de nous.

 

Competències específiques (CE)

  • CE11 : Comprendre que el fet educatiu en general i els processos d'ensenyament i aprenentatge en particular són complexos. Assumir que l'exercici de la funció docent ha de millorar, actualitzar-se i adaptar-se als canvis científics, pedagògics, socials i culturals. Entendre la importància de participar en projectes d'innovació i d'investigació relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge, i d'introduir propostes innovadores en l'aula.
  • CE12 : Expressar-se oralment i per escrit amb la fluïdesa i la correcció necessàries en llengua catalana i castellana per a desenvolupar l'ensenyament en l'etapa de primària, i també utilitzar la llengua estrangera com a llengua vehicular en algunes situacions de l'aula.
  • CE3 : Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les matèries del títol, utilitzant de forma integrada els coneixements disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu, mostrant la comprensió dels objectius d'aprenentatge de les àrees de coneixement que estableix el currículum d'educació primària.
  • CE7 : Dissenyar i desenvolupar projectes educatius, unitats de programació, entorns, activitats i materials, incloent-hi els digitals, que permeten adaptar el currículum a la diversitat de l'alumnat i promoure la qualitat dels contextos en què es desenvolupa el procés educatiu, de manera que es garantisca el seu benestar.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer l'estructura i les característiques dels principals tipus de textos literaris (orals i escrits) relacionats amb el treball de la literatura: narració de contes, llegendes, etc., recitació poètica, creació de poesies, refranys, etc. dins del context del taller de creació literària.
  • Conèixer el concepte de literatura infantil i juvenil així com la seua evolució des dels orígens de la literatura infantil i juvenil fins a l'actualitat.
  • Conèixer els principals autors, corrents i gèneres de la literatura infantil i juvenil, tant històricament com en l'actualitat.
  • Aprofundir en les tècniques d'anàlisi crítica de textos acadèmics i literaris.
  • Ser capaç d'organitzar i dur a terme activitats d'animació a la lectura dirigides a un públic escolar.
  • Ser capaç d'organitzar i dur a terme activitats de taller de literatura dirigides a un públic escolar.
  • Capacitar per a utilitzar didàcticament els recursos de la biblioteca pública, escolar i digital.
  • Ser capaç d'analitzar crítica i valorativament obres de literatura infantil i juvenil.
  • Fomentar una actitud de reflexió crítica i d'anàlisi personal sobre textos literaris i acadèmics referits a la literatura.
  • Practicar models de treball que faciliten la integració globalitzada de la literatura en les aules d'educació primària.
  • Prendre consciència de la necessitat del treball globalitzat en equip per al desenvolupament personal i social de l'alumnat de l'etapa d'educació.
  • Ser capaç d'analitzar els treballs propis i dels companys (exposats i comentats en classe) per a millorar les competències pròpies.
  • Fomentar una actitud permanent de reflexió i de crítica sobre el treball de l'assignatura que conduïsca a la millora constant dels aprenentatges.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 17557
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA CATALANA
    Àrea: FILOLOGIA CATALANA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix