Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Identificar necessitats d'informació, buscar-la, analitzar-la, processar-la, valorar-la, usar-la i comunicar-la de manera eficaç, crítica i creativa.
  • CG2 : Planificar, organitzar i gestionar processos, informació, resolució de problemes i projectes. Tenir iniciativa, esperit emprenedor i capacitat de generar noves idees i accions.
  • CG3 : Mostrar habilitats lingüístiques orals i escrites per a ensenyar (llengües oficials de la Comunitat Valenciana i llengües estrangeres) i habilitats de comunicació en diferents nivells i registres.
  • CG4 : Fer ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació per a aprendre, comunicar-se i compartir coneixement.
  • CG5 : Treballar en equip, col·laborant i liderant quan siga necessari.
  • CG6 : Valorar la diversitat com un fet natural i integrar-la positivament.
  • CG7 : Exercir la crítica i l'autocrítica emetent judicis raonats, i adquirir un compromís ètic, personal i professional. Estar motivat per a millorar la qualitat.
  • CG8 : Entendre l'aprenentatge com un fet global, complex i transcendent. Autoregular el propi aprenentatge i mobilitzar sabers de tot tipus per a adaptar-se a situacions noves i connectar coneixements com a mètode per a elaborar-ne altres de nous.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Conèixer l'organització de les escoles d'educació primària i, si escau, els centres i aules de formació de persones adultes, i la diversitat d'actors i accions que implica el seu funcionament. Col·laborar amb els diferents sectors de la comunitat educativa i de l'entorn i treballar en equip amb els companys com a condició necessària per a millorar l'activitat professional, compartint coneixements i valorant experiències.
  • CE10 : Utilitzar l'avaluació en la seua funció pedagògica i no solament acreditativa, com a element regulador i promotor de la millora de l'ensenyament, de l'aprenentatge i de la pròpia formació, i assumir la necessitat de desenvolupament professional continu mitjançant la reflexió, l'autoavaluació i la investigació sobre la pròpia pràctica.
  • CE11 : Comprendre que el fet educatiu en general i els processos d'ensenyament i aprenentatge en particular són complexos. Assumir que l'exercici de la funció docent ha de millorar, actualitzar-se i adaptar-se als canvis científics, pedagògics, socials i culturals. Entendre la importància de participar en projectes d'innovació i d'investigació relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge, i d'introduir propostes innovadores en l'aula.
  • CE12 : Expressar-se oralment i per escrit amb la fluïdesa i la correcció necessàries en llengua catalana i castellana per a desenvolupar l'ensenyament en l'etapa de primària, i també utilitzar la llengua estrangera com a llengua vehicular en algunes situacions de l'aula.
  • CE2 : Comprendre les característiques i condicions en les quals es produeix l'aprenentatge escolar i identificar com pot afectar el desenvolupament de l'alumnat i exercir la funció tutorial, orientant els alumnes i els pares del seu grup d'alumnes. Tot això buscant l'entesa i la cooperació amb les famílies, tenint en compte els diferents contextos familiars i estils de vida.
  • CE3 : Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les matèries del títol, utilitzant de forma integrada els coneixements disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu, mostrant la comprensió dels objectius d'aprenentatge de les àrees de coneixement que estableix el currículum d'educació primària.
  • CE4 : Motivar i potenciar el progrés escolar de l'alumnat en el marc d'una educació integral i promoure el seu aprenentatge autònom, partint dels objectius i continguts propis de cada nivell educatiu, amb expectatives positives del progrés de l'alumnat. Tot això renunciant als estereotips establits i externs a l'aprenentatge, i desenvolupant estratègies que eviten l'exclusió i la discriminació.
  • CE6 : Potenciar en l'alumnat una actitud de ciutadania crítica responsable i poder dinamitzar la construcció participada de normes de convivència democràtica i enfrontar-se i resoldre de manera col·laborativa situacions problemàtiques i conflictes. Ser capaç d'analitzar les desigualtats socials en el marc de la complexa relació educació-escola i el paper del mestre per a reproduir-les o transformar-les.
  • CE7 : Dissenyar i desenvolupar projectes educatius, unitats de programació, entorns, activitats i materials, incloent-hi els digitals, que permeten adaptar el currículum a la diversitat de l'alumnat i promoure la qualitat dels contextos en què es desenvolupa el procés educatiu, de manera que es garantisca el seu benestar.
  • CE8 : Assumir la dimensió ètica de docent, actuant amb responsabilitat, prenent decisions i analitzant críticament les concepcions i propostes sobre educació procedents tant de la investigació i la innovació com de l'administració educativa.
  • CE9 : Integrar les tecnologies de la informació i comunicació en les activitats d'ensenyament i aprenentatge guiat i autònom.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Treballar les habilitats lingüístiques bàsiques que es mobilitzen en les diferents situacions comunicatives reals.
  • Adquirir els coneixements lingüístics fonamentals que permeten comprendre l'ús de la llengua francesa en situacions comunicatives.
  • Reconèixer i usar la llengua estrangera com a vehicle de comunicació.
  • Induir el funcionament i els aspectes formals de la llengua francesa.
  • Empatitzar amb la cultura francesa, així com amb els aspectes de caràcter sociocultural que són transmesos mitjançant l'estudi de la llengua.
  • Acceptar el que altres cultures poden oferir-nos com a manera d'enriquir la nostra pròpia cultura.
  • Afavorir la comunicació amb naturalitat en situacions quotidianes.
  • Desenvolupar de manera creativa els seus recursos personals en situacions de comunicació satisfent les seues necessitats de comunicació i les seues intencions.
  • Ser capaç d'argumentar i discutir amb els seus interlocutors.
  • Ser capaç de contrastar elements de la llengua francesa amb la  llengua materna.
  • Expressar-se oralment i per escrit en una llengua estrangera.
  • Conèixer el procés d'aprenentatge del llenguatge escrit i el seu ensenyament.
  • Consolidar els coneixements i les destreses generals de la llengua francesa corresponents al nivell B2 del Marc Europeu Comú de Referència.
  • Conèixer els principis bàsics de l'ensenyament comunicatiu de les llengües estrangeres en l'Educació Primària.
  • Reconèixer la importància de l'accent, ritme i pronunciació de la llengua francesa.
  • Utilitzar els recursos, estratègies i activitats pròpies de l'ensenyament de la llengua francesa en Educació Primària des d'un punt de vista comunicatiu.
  • Dissenyar una tasca d'aprenentatge per a l'àrea de Llengua Estrangera -Francès- referida a un dels cursos en els quals s'imparteix aquesta matèria i contextualitzar les situacions dissenyades recolzant-se en les diferents àrees del currículum que integren l'Educació Primària.
  • Activar mecanismes de resposta que permeten donar solució a qualsevol problemàtica desencadenada a partir del desenvolupament d'una unitat didàctica en l'aula de Primària.
  • Sensibilitzar-se davant la problemàtica de l'aprenentatge de la llengua francesa en l'Ensenyament Primari i davant la situació d'aquesta llengua en la realitat escolar.
  • Utilitzar els recursos i estratègies que ja es coneixen en el procés d'ensenyament-aprenentatge d'altres matèries de l'Educació Primària i aplicar-los, desenvolupant-los, en l'ensenyament de la llengua francesa.
  • Relacionar els coneixements adquirits sobre didàctica del francès amb els de altres àrees del currículum de Primària.
  • Intercanviar recursos didàctics amb la resta de l'Equip de Primària.
  • Conèixer determinades experiències d'innovació educativa en Didàctica del Francès Llengua Estrangera per a poder aplicar-les a l'ensenyament d'altres àrees de l'ensenyament primari.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 17509
Professor/a responsable:
RAMON DIAZ, MARIA DEL CARMEN
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIES INTEGRADES
    Àrea: FILOLOGIA FRANCESA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix