Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
  • CG7 : Reconeixement de la diversitat i de la multiculturalitat. Valorar positivament la diversitat de tota mena, respectar altres visions del món i gestionar amb creativitat les interaccions multiculturals amb la finalitat d'enriquir-se mútuament.
  • CG9 : Capacitat comunicativa. Comprendre i expressar-se oralment i per escrit en les llengües oficials de la Comunitat Valenciana i una llengua estrangera, amb incorporació de tots els elements visuals i auditius, disponibles i necessaris en cada cas, amb la finalitat de comunicar-se de manera eficaç i eficient en diferents entorns i per a diferents funcions.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
  • CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
  • CE2 : Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, lingüística, emocional, motriu, social, filosòfica, cultural i volitiva.
  • CE7 : Potenciar l'evolució dels diferents llenguatges de l'educació infantil, identificar possibles disfuncions i vetlar per la seua correcta evolució. Afavorir el desenvolupament de les habilitats comunicatives.
  • CE8 : Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i multilingües. Seleccionar els recursos educatius més adequats per a cada situació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Analitzar i valorar la situació sociolingüística valenciana i la seua importància per a un tractament adequat de l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües a l'escola.
  • Conèixer els continguts curriculars dels dos cicles d'educació infantil de la Comunitat Valenciana, especialment els de l'apartat “Els llenguatges: comunicació i representació”.
  • Analitzar i valorar els objectius i els efectes dels diferents programes d'educació plurilingüe en general i, en particular, conèixer els principis bàsics i la metodologia dels programes d'immersió lingüística.
  • Comprendre el pas de l'oralitat a l'escriptura i conèixer els diferents registres i usos i la llengua.
  • Afavorir les capacitats de parla i d'escriptura.
  • Conèixer el procés d'aprenentatge de la lectura i escriptura i el seu ensenyament.
  • Saber dissenyar jocs, situacions i activitats per a consolidar el llenguatge oral i iniciar l'escrit.
  • Reconèixer i valorar l'ús adequat del llenguatge verbal i no verbal.
  • Adquirir formació literària i especialment conèixer la literatura infantil tant la d'autor com la popular.
  • Conèixer la tradició oral i el folklore valencià.
  • Conèixer i utilitzar adequadament recursos per a l'animació a la lectura i escriptura.
  • Adquirir una competència comunicativa oral i escrita en un nivell C1 del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, especialment en l'àmbit d'ús professional, i utilitzar de manera correcta i precisa el lèxic específic de la lingüística i de la didàctica de llengües.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 17215
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 9,00
Crèdits teòrics: 1,80
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 5,40

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA CATALANA
    Àrea: FILOLOGIA CATALANA
    Crèdits teòrics: 1,8
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix