Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG10 : Ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació. Comprendre i valorar les funcions de les tecnologies de la informació i de la comunicació cada vegada més diversificades i saber-les usar adequadament en la vida quotidiana.
- CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
- CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
- CG5 : Habilitats en les relacions interpersonals. Mostrar empatia, sociabilitat i tacte en la comunicació amb els altres, així com una actitud contrària a la violència, als prejudicis i als estereotips sexistes. Crear una atmosfera agradable i cooperativa. Transmetre benestar, seguretat, tranquil·litat i afecte en les relacions interpersonals.
- CG6 : Capacitat creativa i emprenedora. Formular, dissenyar i gestionar projectes innovadors per a donar resposta a les necessitats detectades. Buscar i integrar nous coneixements i actituds en experiències tant internacionals com del propi territori amb la finalitat d'emprendre canvis de manera creativa en les pràctiques professionals.
- CG9 : Capacitat comunicativa. Comprendre i expressar-se oralment i per escrit en les llengües oficials de la Comunitat Valenciana i una llengua estrangera, amb incorporació de tots els elements visuals i auditius, disponibles i necessaris en cada cas, amb la finalitat de comunicar-se de manera eficaç i eficient en diferents entorns i per a diferents funcions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
- CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
- CE14 : Reflexionar sobre les pràctiques de l'aula per a innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure-ho entre els docents i entre els xiquets.
- CE2 : Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, lingüística, emocional, motriu, social, filosòfica, cultural i volitiva.
- CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
- CE4 : Fomentar la convivència dins i fora de l'aula d'educació infantil i abordar la resolució pacífica de conflictes.
- CE5 : Observar sistemàticament en contextos propis de l'educació Infantil ambients d'aprenentatge i de convivència, interpretar les pràctiques educatives segons els marcs teòrics de referència, reflexionar sobre aquests i actuar en conseqüència.
- CE9 : Reconèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprendre la importància del llenguatge per a afavorir el desenvolupament integral de la infància.
- Comprendre el pas de l'oralitat a l'escriptura i conèixer els diferents registres i usos de la llengua anglesa.
- Reconèixer i valorar l'ús adequat del llenguatge verbal i no verbal.
- Conèixer i utilitzar adequadament recursos per a l'animació a la lectura i a l'escriptura en la L2.
- Adquirir formació literària i especialment conèixer la literatura infantil de la llengua anglesa.
- Usar amb desimboltura la LE, oralment i per escrit, en l'àmbit privat, públic, educatiu i ocupacional. Per a aconseguir-ho, es necessitarà desenvolupar la competència comunicativa de manera que es puguen rebre i donar les classes en la LE i usar-la com a mitjà d'instrucció.
- Adquirir els coneixements necessaris que li permeten desenvolupar la seua funció docent amb eficàcia, autonomia i creativitat en la matèria impartida.
- Saber usar certa varietat de materials i de fonts d'informació incloent les noves tecnologies i saber aplicar-les a l'ensenyament i l'aprenentatge de la LE en diversos contextos i nivells educatius.
- Ser capaç de planificar, programar i impartir un currículum de li obert i flexible, de manera que satisfaça les necessitats dels futurs docents i les exigències dels dissenys curriculars de la comunitat autònoma, d'Espanya i del Marc de Referència Europeu.
- Captar, comprendre i interpretar la informació procedent d'una varietat de fonts orals i escrites en llengua anglesa i utilitzar diferents estratègies que adeqüen un missatge oral o escrit a les diferents situacions de comunicació, de manera que facilite el desenvolupament de les relacions interpersonals.
- Estudiar la naturalesa del procés d'ensenyament i aprenentatge de la llengua estrangera.
- Conèixer les característiques i el currículum de la i/a de l'anglès en Infantil segons la legislació educativa vigent.
- Conèixer diferents tècniques d'ensenyament adequades a l'educació infantil.
- Elaborar propostes didàctiques per a l'ensenyament de l'anglès en educació infantil.
- Introduir als alumnes en la lectura de literatura científica en llengua anglesa sobre el procés d'ensenyament i aprenentatge de l'anglès com a llengua estrangera.
- Desenvolupar una competència actitudinal (de motivacions, valors, creences i factors de personalitat) que afavorisca un bon exercici i desenvolupament professional. Aquesta competència ha de manifestar-se a través del gust per la LE i el seu ensenyament, la disposició per a investigar en l'aula d'idiomes, l'interès per la professió, la dedicació i l'esforç.
- Fomentar la cooperació de treball en equip i relació interpersonal.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
Dades generals
Codi:
17111
Professor/a responsable:
CIRAUQUI RIBES, IGNACIO
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
INNOVACIÓ I FORMACIÓ DIDÀCTICA
Àrea: DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ INFANTIL
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)