Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

El titulo de Grado en Maestro de Educación Infantil tiene como finalidad la formación de profesionales en el desarrollo de la actividad docente en la etapa de Educación Infantil de 0-6 años. Los contenidos de esta asignatura suponen adquirir estrategias y competencias profesionales docentes para mejorar los procesos de enseñanza-aprendizaje en la Educación Infantil, así como, potenciar el desarrollo de todas las capacidades de los niños y las niñas durante la etapa de Educación Infantil.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Compromís ètic. Mostrar actituds coherents amb les concepcions ètiques i deontològiques, respectant i fomentant alhora els valors democràtics, la igualtat de gènere, la no-discriminació de persones amb discapacitat, l'equitat i el respecte als drets humans. Capacitat de crítica i autocrítica constructiva.
  • CG9 : Capacitat comunicativa. Comprendre i expressar-se oralment i per escrit en les llengües oficials de la Comunitat Valenciana i una llengua estrangera, amb incorporació de tots els elements visuals i auditius, disponibles i necessaris en cada cas, amb la finalitat de comunicar-se de manera eficaç i eficient en diferents entorns i per a diferents funcions.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
  • CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
  • CE14 : Reflexionar sobre les pràctiques de l'aula per a innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure-ho entre els docents i entre els xiquets.
  • CE15 : Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació en la societat actual i les competències fonamentals que afecten els centres d'educació infantil i els seus professionals. Capacitat d'analitzar les desigualtats socials en el marc de la complexa relació educació-societat i el paper de l'escola per a reproduir-les o transformar-les. Aplicar en els centres educatius elements de millora segons diferents models de qualitat.
  • CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
  • CE5 : Observar sistemàticament en contextos propis de l'educació Infantil ambients d'aprenentatge i de convivència, interpretar les pràctiques educatives segons els marcs teòrics de referència, reflexionar sobre aquests i actuar en conseqüència.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Saber construir esquemes conceptuals estructurats de la matèria i per a la integració dels conceptes i teories en un cos coherent i sòlid de  coneixements.
  • Utilitzar i aplicar els coneixements adquirits en la resolució de situacions i processos docents.
  • Transmetre de forma oral i escrita dels coneixements i aplicacions fets.
  • Demostrar la capacitat ètica i crítica en la realització de les tasques i treballs d'aprenentatge.
  • Participar activament en l'aprenentatge de la matèria.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

  • Conocer y comprender la Didáctica como disciplina pedagógica que vehicula el diseño de los procesos educativos en la Educación Infantil.
  • Analizar críticamente el concepto de currículo desde distintas perspectivas.
  • Identificar y contrastar los elementos que lo integran.
  • Distinguir y analizar los niveles de concrección curricular que intervienen en la práctica educativa.
  • Valorar y adquirir estrategias de colaboración con las que elaborar el Proyecto Curricular de Centro y la Programación Didáctica.
  • Identificar y analizar la estructura de la Unidad Didáctica como instrumento de planificación en la práctica de la Educación Infantil, coherente con el Proyecto Curricular y Educativo.
  • Elaborar Unidades Didácticas integrando sus distintos componentes de manera coherente e innovadora.
  • Tomar conciencia de la importancia de los diseños de los procesos educativos para la innovación escolar.

 

 

Dades generals

Codi: 17107
Professor/a responsable:
GINER GOMIS, ANTONIO VICENTE
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix