Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
- CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
- CG4 : Treball en equip. Col·laborar amb altres persones per a construir un projecte comú. Ser capaç de col·laborar en equips interdisciplinaris, d'assumir diferents rols en les dinàmiques dels equips de treball i de liderar-los si escau.
- CG6 : Capacitat creativa i emprenedora. Formular, dissenyar i gestionar projectes innovadors per a donar resposta a les necessitats detectades. Buscar i integrar nous coneixements i actituds en experiències tant internacionals com del propi territori amb la finalitat d'emprendre canvis de manera creativa en les pràctiques professionals.
- CG7 : Reconeixement de la diversitat i de la multiculturalitat. Valorar positivament la diversitat de tota mena, respectar altres visions del món i gestionar amb creativitat les interaccions multiculturals amb la finalitat d'enriquir-se mútuament.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
- CE11 : Implicar-se en la diversitat d'accions que comprèn el funcionament de les escoles d'educació infantil, basant-se en el coneixement de la seua organització.
- CE13 : Comprendre la importància del paper del mestre per a poder actuar com a col·laborador i orientador de pares i mares en relació amb l'educació familiar en el període de 0-6 anys i dominar les habilitats socials en el tracte i la relació amb la família de cada xiquet i amb el conjunt de les famílies.
- CE2 : Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, lingüística, emocional, motriu, social, filosòfica, cultural i volitiva.
- CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
- CE4 : Fomentar la convivència dins i fora de l'aula d'educació infantil i abordar la resolució pacífica de conflictes.
- CE5 : Observar sistemàticament en contextos propis de l'educació Infantil ambients d'aprenentatge i de convivència, interpretar les pràctiques educatives segons els marcs teòrics de referència, reflexionar sobre aquests i actuar en conseqüència.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Valorar la necessitat d'una planificació educativa en l'aula d'infantil d'acord amb les necessitats i ritmes d'aprenentatge de l'alumnat de 0-3 3-6 anys.
- Dissenyar i organitzar els espais d'aprenentatge en l'aula que potencien el desenvolupament integral dels alumnes de 0-6 anys.
- Organitzar l'espai escolar, els materials i les actuacions docents en funció de les necessitats educatives de l'etapa d'educació infantil.
- Dissenyar entorns d'aprenentatges de respecte i valoració de la diversitat en l'educació infantil.
- Afavorir la participació de les famílies en les activitats de l'aula d'educació infantil.
- Adquirir estratègies de treball col·laboratiu entre el professorat de l'equip docent.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
-Conocer los contenidos de la materia, analizando, interpretando y reflexionando sobre los mismos. -Utilizar dichos contenidos para el diseño y organización de los ambientes de aprendizaje en el aula de educación infantil: espacios, tiempos, materiales y recursos didácticos. -Planificar, aplicar y evaluar propuestas de organización de espacio, tiempo, materiales y recursos desde una visión inclusiva de la educación. -Aplicar de manera crítica y reflexiva, en la planificación de proyectos en el aula de educación infantil, estrategias docentes de acuerdo con las necesidades educativas del alumnado y los objetivos propios de la etapa y que redunden en la calidad de los aprendizajes. -Desarrollar propuestas de intervención flexibles, respetando la diversidad presente en las aulas. -Planificar proyectos de trabajo o unidades didácticas en el aula de educación infantil de los dos ciclos mediante propuestas globalizadoras de aprendizaje. -Observar diferentes contextos de aprendizaje en el aula y actuar, resolviendo los conflictos, desde la reflexión y la innovación.
Dades generals
Codi:
17103
Professor/a responsable:
LLEDO CARRERES, ASUNCION
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 0,6 -
Dep.:
PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DIDÀCTICA
Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ INFANTIL
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)