Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
  • CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
  • CG4 : Treball en equip. Col·laborar amb altres persones per a construir un projecte comú. Ser capaç de col·laborar en equips interdisciplinaris, d'assumir diferents rols en les dinàmiques dels equips de treball i de liderar-los si escau.
  • CG5 : Habilitats en les relacions interpersonals. Mostrar empatia, sociabilitat i tacte en la comunicació amb els altres, així com una actitud contrària a la violència, als prejudicis i als estereotips sexistes. Crear una atmosfera agradable i cooperativa. Transmetre benestar, seguretat, tranquil·litat i afecte en les relacions interpersonals.
  • CG7 : Reconeixement de la diversitat i de la multiculturalitat. Valorar positivament la diversitat de tota mena, respectar altres visions del món i gestionar amb creativitat les interaccions multiculturals amb la finalitat d'enriquir-se mútuament.
  • CG8 : Sostenibilitat. Valorar l'impacte social i mediambiental de les pròpies actuacions i de les de l'entorn. Manifestar visions integrades i sistèmiques i promoure canvis per a una gestió sostenible dels recursos.

 

Competències específiques (CE)

  • CE11 : Implicar-se en la diversitat d'accions que comprèn el funcionament de les escoles d'educació infantil, basant-se en el coneixement de la seua organització.
  • CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
  • CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
  • CE7 : Potenciar l'evolució dels diferents llenguatges de l'educació infantil, identificar possibles disfuncions i vetlar per la seua correcta evolució. Afavorir el desenvolupament de les habilitats comunicatives.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer l'estructura i les característiques dels principals tipus de textos literaris relacionats amb la literatura infantil en el context de la biblioteca escolar.
  • Conèixer el concepte de literatura infantil i juvenil, així com la seua evolució des dels orígens de la literatura infantil i juvenil fins a l'actualitat.
  • Conèixer possibilitats didàctiques de la biblioteca escolar, en relació amb els principals autors, corrents i gèneres de la literatura infantil i juvenil, tant històricament com en l'actualitat.
  • Aprofundir en les tècniques d'anàlisi crítica de textos acadèmics i literaris.
  • Ser capaç d'organitzar i dur a terme activitats d'animació a la lectura dirigides a un públic escolar, d'acord amb els recursos que potencialment aporta una biblioteca escolar.
  • Ser capaç d'organitzar i dur a terme activitats de taller de literatura dirigides a un públic escolar.
  • Ser capaç d'analitzar crítica i valorativament obres de literatura infantil i juvenil.
  • Fomentar una actitud de reflexió crítica i d'anàlisi personal sobre textos literaris i acadèmics referits a la literatura infantil, en el marc d'una òptima gestió de la biblioteca escolar.
  • Practicar models de treball que faciliten la integració globalitzada de la literatura infantil en les aules d'educació infantil.
  • Prendre consciència de la necessitat del treball globalitzat en equip per al desenvolupament personal i social de l'alumnat de l'etapa d'educació infantil.
  • Ser capaç d'analitzar els treballs propis i dels companys (exposats i comentats en classe) per a millorar les competències pròpies.
  • Fomentar una actitud permanent de reflexió i de crítica sobre el treball de l'assignatura que conduïsca a la millora constant dels aprenentatges.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11

Sense dades

 

 

Dades generals

Codi: 17015
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA CATALANA
    Àrea: FILOLOGIA CATALANA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix