Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

Los contenidos de la asignatura permitirán al alumnado del máster reconocer los fundamentos en los que se basa la práctica de la salud pública, sus estrategias de organización, aquellos factores sociales que influyen sobre la salud, la historia de la salud pública y sus bases éticas, normativas y científicas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Definir els conceptes propis de la salut pública i entendre la disciplina, tant en el vessant investigador com pel que fa a l'activitat professional, la infraestructura social, les conseqüències ètiques i l'evolució al llarg del temps.
  • CE12 : Identificar els determinants polítics i socials de la salut i aplicar els principis d'equitat i equitat en la salut en totes les polítiques.
  • CE18 : Descriure els principals problemes de salut internacional, els seus condicionants i els principis de gobernança global de la salut pública.
  • CE19 : Utilitzar la legislació bàsica, des del punt de vista de la relació d'aquesta amb la salut pública.
  • CE2 : Identificar els beneficis socials i econòmics de les actuacions de salut pública.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Des de la perspectiva d'entendre la salut publica com un cos de coneixements, una activitat professional i una infraestructura social, introduir-se en els conceptes clau d'aquesta disciplina, tant des d'una perspectiva professional com investigadora.

1. Reconéixer la importància de les polítiques en la conformació de la situació de salut.

2. Utilitzar les eines que provenen de l'anàlisi de polítiques en l'aplicació al camp sanitari.

A partir de la consideració de la salut pública com a conjunt d'activitats per a protegir, promoure i restaurar la salut de la població, cal respondre, entre d'altres, aquetes qüestions: Com han abordat les societats, al llarg del temps, els problemes de salut pública? Quines mesures i iniciatives s'han adoptat per a solucionar-los o previndre'ls? Quins han sigut els supòsits conceptuals i metodològics que han guiat totes aquestes iniciatives?

1. Valorar críticament l'argumentació bioètica i deontològica pel que fa a la pràctica i la investigació en salut publica.

2. Identificar les qüestions clau de la legislació espanyola i europea quant a salut pública.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

Conocer los conceptos propios de la Salud Pública, tanto en su vertiente investigadora como en la actividad profesional e infraestructura social, así como sus consecuencias éticas y su evolución a lo largo del tiempo.

Reconocer la capacidad de transformación social de las actuaciones de salud pública.

Conocer los determinantes políticos y sociales de la salud y aplicar los principios de equidad y equidad en la salud en todas las políticas.

Conocer desde los presupuestos de la historia aplicada, como ha tenido lugar la configuración de la salud pública como disciplina científica y los contextos y supuestos que han determinado su desarrollo.

Explicar la influencia del intolerable social de las enfermedades evitables en el desarrollo de la salud pública.

 

 

Dades generals

Codi: 12351
Professor/a responsable:
GIL GONZALEZ, DIANA MARIA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 2,40
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: INFERMERIA COMUNITÀRIA, MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA
    Àrea: HISTÒRIA DE LA CIÈNCIA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: INFERMERIA COMUNITÀRIA, MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA
    Àrea: MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: UNIVERSITAT MIGUEL HERNANDEZ DE ELCHE
    Àrea: UNIVERSITAT MIGUEL HERNÁNDEZ D'ELX
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0

Estudis en què s'imparteix