Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2021-22
El Trabajo de Fin de Máster en la enseñanza de las Ciencias Sociales supone un proyecto de investigación educativa destinado a las aulas de Educación Secundaria y Bachillerato. Deberá estar relacionado con el periodo de prácticas docentes del alumnado en los centros educativos y, por tanto, tiene un carácter práctico y experimental.
Existen dos opciones a la hora de realizar el TFM: una propuesta de innovación docente o el análisis de una problemática en el aula. En cualquiera de los dos casos, la experiencia del alumno/a en su periodo de prácticas deber verse reflejada en el trabajo, analizando los sujetos participantes, la propuesta didáctica a aplicar en el aula y también los resultados de aprendizaje del alumnado.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
Competències específiques:>>pràcticum (CP)
- CP2 : Acreditar un bon domini de l'expressió oral i escrita en la pràctica docent.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22
Los objetivos que se pretenden conseguir a través del TFM serán los siguientes:
- Iniciar una investigación en el ámbito de la enseñanza de las Ciencias Sociales
- Profundizar en la enseñanza y el aprendizaje en los contenidos de: Historia, Geografía, Historia del Arte y Ciudadanía
- Proponer actividades de innovación didáctica
- Utilizar diferentes metodologías y estrategias a la hora de aplicar la investigación educativa
- Evaluar los contenidos y los resultados de aprendizaje del alumnado
- Autoevaluar las actividades y metodologías propuestas
- Analizar una problemática de aula y proponer soluciones en el ámbito de las Ciencias Sociales
Dades generals
Codi:
12154
Professor/a responsable:
ORTUÑO MARTINEZ, BARBARA
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,00
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
5,40
Departaments amb docència
-
Dep.:
DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
Àrea: DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES SOCIALS
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,4
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. -
Dep.:
DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,1 -
Dep.:
GEOGRAFIA HUMANA
Àrea: GEOGRAFIA HUMANA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0 -
Dep.:
HUMANITATS CONTEMPORÀNIES
Àrea: HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0 -
Dep.:
PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
Àrea: HISTÒRIA ANTIGA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0 -
Dep.:
PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DIDÀCTICA
Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,1 -
Dep.:
HISTÒRIA MEDIEVAL, HISTÒRIA MODERNA I CIÈNCIES I TÈC. HISTORIOGRÀFIQUES
Àrea: HISTÒRIA MEDIEVAL
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0 -
Dep.:
ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0 -
Dep.:
SOCIOLOGIA I
Àrea: SOCIOLOGIA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipus d'assignatura: TREBALL FINAL DE MÀSTER (Curs: 1)