Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2018-19
La actitud, las habilidades y los conocimientos dirigidos a innovar en el ámbito docente forman parte del perfil profesional del Cuerpo de Profesores de Innovación Docente. Procesos Sanitarios. Toda propuesta docente debe ser innovadora, luego la innovación es transversal y afecta al futuro desempeño profesional y debe teñir al resto de las asignaturas de este máster. Innovar no es emplear tecnologías emergentes; innovar es aportar a todo el proceso de enseñanza aprendizaje aquellos recursos nuevos puestos al servicio de los objetivos del diseño curricular, del proceso propiamente dicho y de la detección y solución de problemas.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
- CG11 : Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG2 : Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
- CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
- CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor els aportacions dels estudiants.
- CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
- Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius.
- Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursades.
- Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb uns altres i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
- Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
- Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la seua formació.
- Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del seu posterior desenvolupament professional.
- Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- Conèixer els continguts que es cursen en els respectius ensenyaments.
- Conèixer els desenvolupaments teòric-pràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
- Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor les aportacions dels estudiants.
- Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
- Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul a l'esforç.
- Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
1.- Conocer y aplicar propuestas docentes innovadoras en el ámbito de la especialización cursada.
2.- Conocer el perfil docente actual y futuro, con el fin de elaborar propuestas docentes innovadoras y creativas.
3.- Concer y analizar el perfil del alumno, tanto psicológica como socialmente, para así optimizar nuestra práctica docente.
4.- Analizar el abanico de posibilidades que nos ofrecen las nuevas tecnologías y aplicarlas a nuestro desempreño docente.
Dades generals
Codi:
12083
Professor/a responsable:
CLEMENT CARBONELL, MARIA VIOLETA
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,48
Crèdits pràctics:
0,72
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
PSICOLOGIA DE LA SALUT
Àrea: PERSONALITAT, EVALUACIÓ I TRACTAMENT PSICOLÒGIC
Crèdits teòrics: 0,48
Crèdits pràctics: 0,72
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)