Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2012-13
El desarrollo de la materia, de acuerdo con los principios de la LOE, implica desarrollar un perfil de profesor que sepa combinar los aspectos reflexivos, críticos y técnicos relativos a la enseñanza y APLICADOS A SU PROPIA FORMACIÓN. Se pretende dar la información que se considera relevante para mejorar la calidad de la educación que dé la formación más adecuada para llevarla a cabo en el verdadero contexto, que es la Sociedad. Para llevar a cabo esta tarea, el profesor debe convertirse en un agente activo de su propio proceso de FORMACIÓN para establecer los parámetros de calidad de la enseñanza y renovación pedagógica. La asignatura está diseñada para conocer la importancia y el enriquecimiento que tiene para toda la comunidad educativa que cada profesor se recicle y aporte su formación en equipo.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
- CG11 : Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG2 : Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
- CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
- CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor els aportacions dels estudiants.
- CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
- Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius.
- Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursades.
- Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb altres i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
- Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
- Treballar en equip amb altres professionals de l'educació per a enriquir la seua formació.
- Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del seu posterior desenvolupament professional.
- Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- Conèixer els continguts que es cursen en els respectius ensenyaments.
- Conèixer els desenvolupaments teòric-pràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
- Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i valoritze les aportacions dels estudiants.
- Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge
- Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul a l'esforç.
- Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13
OBJETIVOS COGNITIVOS: 1. Identificar los contenidos curriculares relacionados con la formación en el proceso de enseñanza-aprendizaje. 2. Conocer el cuerpo de conocimientos propios de la formación en secundaria. 3. Buscar, obtener, procesar y cumunicar información (oral, impresa, audiovisual, digital, multimedia), para transformarla en conocimiento y aplicarla a los procesos de enseñanza-aprendizaje que ayuden la formación. 4. Identificar estrategias para estimular el esfuerzo y promover la capacidad para enseñar a aprender por uno solo o en grupo, así como desarrollar habilidades de pensamiento y de decisión que faciliten la autonomía. 5.Distinguir las funciones de tutoría y de orientación de los estudiantes. 6.Situar los conocimientos adquiridos y la capacidad de resolución de problemas a entornos educativos nuevos o poco conocidos para mejorar así la formación
OBJETIVOS INSTRUMENTALES: 1.Aplicar los contenidos que se cursan 2.Formular los desarrollos teórico-prácticos de la esneñanza y el aprendizaje para mejorar la calidad de la formación. 3.Aplicar la formación en la comunicación audiovisual y multimedia 4.Debatir estrategia y técnicas que mejoren la calidad de la formación en el proceso de enseñanza-aprendizaje. 5.Construir un clima que facilite la formación el reciclaje 6.Diferenciar los problemas relativos de la enseñanza y saber aplicar soluciones en la mejora de una formación adecuada.
OBJETIVOS ACTITUDINALES: 1.Aceptar las diferencias entre unos y otros para enriquecernos todos en la formación 2.Tolerar las actitudes del resto de compañeros y tomarlas como suma en nuestra formación. 3.Solidarizarse con aquellos compañeros que tengan más dificultades y ayudarles para estimular su formación. 4. Valorar la superación de uno mismo y de los otros en tanto se vea mejorada la formación y el reciclaje. 5.Colaborar con toda la comunidad educativa para superar las dificultades que se presentan a la hora de estimular la formación y la mejora de la creatividad
Dades generals
Codi:
12079
Professor/a responsable:
RODRIGUEZ BRAVO, JOSEFA
Crèdits ECTS:
5,00
Crèdits teòrics:
0,80
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,00
Departaments amb docència
-
Dep.:
PSICOLOGIA DE LA SALUT
Àrea: PSICOLOGIA BÀSICA
Crèdits teòrics: 0,8
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)