Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
LA ASIGNATURA SE CONCIBE EN EL ÁMBITO DE FORMACIÓN DEL MÓDULO ESPECÍFICO DEL MASTER UNIVERSITARIO DEL PROFESORADO DE LA ESPECIALIDAD DE ECONOMÍA.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
- CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Analitzar críticament l'acompliment de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació, utilitzant indicadors de qualitat.
- Identificar problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialitat i plantejar alternatives i solucions.
- Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- Aplicar a les matèries de l'especialitat metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives.
- Dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació en l'ensenyament de les matèries.
- Utilitzar la investigació sobre la pràctica i la innovació per a millorar l'ensenyament i el desenvolupament professional.
- Presentar un informe escrit amb informacions procedents de diverses fonts i reflexions i conclusions personals.
- Treballar de manera cooperativa amb iguals.
- Utilitzar les TIC per a cercar, obtenir, processar i seleccionar informacions i documents adequats als continguts a ensenyar i saber-les integrar en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
- Valorar de manera crítica i reflexiva les aportacions pròpies i les dels altres.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
• Saber diseñar actividades interdisciplinares desde la economía.
• Capacidad de utilizar las TIC en el proceso de enseñanza aprendizaje de la economía.
• Conocimiento y aplicación de propuestas docentes innovadoras sobre economía.
• Ser capaz de identificar los problemas relativos a la enseñanza y aprendizaje de la Economía y Economía de la Empresa y plantear alternativas y soluciones.
• Ser capaz de diseñar y desarrollar proyectos de investigación, innovación y evaluación en la educación económica.
• Conocer y aplicar propuestas docentes innovadoras en el ámbito de la educación económica.
• Analizar críticamente el desempeño de la docencia, de las buenas prácticas y de la orientación utilizando indicadores de calidad.
• Identificar los problemas relativos a la enseñanza y aprendizaje de la economía y plantear alternativas y soluciones.
• Conocer y aplicar metodologías y técnicas básicas de investigación y evaluación educativas en economía y ser capaz de diseñar y desarrollar proyectos de investigación, innovación y evaluación en educación económica.
• Definir la investigación-acción participativa en la educación.
• Valorar el papel de las nuevas tecnologías de la información y comunicación dentro de la investigación e innovación educativa
Dades generals
Codi:
12021
Professor/a responsable:
SEVA CAÑIZARES, FRANCISCO
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,96
Crèdits pràctics:
1,44
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
Àrea: DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES SOCIALS
Crèdits teòrics: 0,96
Crèdits pràctics: 1,44
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)