Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
IMPORTANT: AQUESTA ASSIGNATURA ÉS PERTINENT NOMÉS PER A AQUELLS ALUMNES QUE VAGIN A REALITZAR EL SEU TREBALL FI DE MÀSTER EN LA LÍNIA TEMÀTICA DE LES TIC. PER A AIXÒ, HAURAN DE CONTACTAR AMB LA PROFA. ROSABEL ROIG (rosabel.roig@ua.es) A PRINCIPI DE CURS.
L'assignatura presenta els aspectes fonamentals referits a la integració de les TIC en la recerca educativa.
Constitueix, doncs, una assignatura enfocada a l'alumnat que el seu objectiu sigui investigar entorn de les TIC i la seva integració en els processos d'ensenyament-aprenentatge.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Competències en construcció i en l'aplicació dels coneixements adquirits, i en la resolució de problemes d'investigació dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
- CG4 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat, i també revisió i avaluació d'investigacions.
- CG5 : Capacitat d'actuació ètica en el desenvolupament de la seua recerca i avaluació de les investigacions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Competències en la comprensió, l'anàlisi i aplicació dels coneixements adquirits.
- CE2 : Competència en la resolució de problemes de recerca dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
- CE5 : Capacitat per a expressar, presentar i comunicar resultats o troballes de la investigació de manera coherent i estructurada.
- CE7 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat en la recerca de marcs i fonts d'investigació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer el paper de les noves tecnologies en la societat de la informació.
- Conèixer la integració de les tecnologies digitals en l'escola.
- Dissenyar processos d'ensenyament i aprenentatge mitjançant les noves tecnologies digitals.
- Dissenyar i desenvolupar materials multimèdia.
- Promoure experiències educatives mitjançant l'aplicació del programari lliure.
- Fer ús d'Internet aplicat a l'educació.
- Conèixer el paper del professor i l'alumne en els nous entorns tecnològics de formació. E-learning.
- Organitzar els mitjans tecnològics en els centres educatius.
- Avaluar experiències d'ús de tecnologies digitals a l'escola.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Analitzar la integració de les TIC a través d'experiències d'ensenyament-aprenentatge a l'aula.
Desenvolupar continguts digitals.
Iniciar-se en la recerca sobre les TIC i educació.
Dades generals
Codi:
11989
Professor/a responsable:
ROIG VILA, ROSABEL
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
Àrea: DIDÀCTICA I ORGANITZACIÓ ESCOLAR
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN INVESTIGACIÓ EDUCATIVA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 1)