Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2020-21

La valoración ambiental pretende obtener una medición monetaria de la ganancia o pérdida de bienestar o utilidad que una persona, o un determinado colectivo, experimenta a causa de una mejora o por un daño a un activo ambiental accesible a dicha persona o colectivo, y es definida como un conjunto de técnicas y métodos que permiten medir las expectativas de beneficios y costes derivados de algunas de las siguientes acciones: uso de un activo ambiental, realización de una mejora ambiental, y generación de un daño ambiental.

En la actualidad se considera una herramienta con un gran potencial y muy útil en el establecimiento de instrumentos de política ambiental adecuados, debido a que estos requieren previamente de una cuantificación del posible daño o beneficio ambiental.

Por otro lado, es importante que el alumno conozca la articulación del normal desarrollo de todas las áreas funcionales de una empresa con los objetivos generales de la unidad productiva, y de éstos con el contexto global de la economía. En concreto, debe saber identificar y anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar la información, seleccionar y motivar a las personas, tomar decisiones, alcanzar objetivos propuestos y evaluar resultados.

Bajo esta perspectiva, se busca formar a los alumnos en el proceso emprendedor; para ello es necesario que el estudiante conozca y desarrolle las cualidades esenciales para el desarrollo de nuevas iniciativas empresariales, distinga y examine las oportunidades empresariales que actualmente se originan en el mercado y finalmente sepa reunir los recursos empresariales necesarios para su puesta en funcionamiento, dentro de la coherencia y coordinación que exigen las distintas áreas funcionales que configurarán la nueva empresa. Y todo ello con el fin último de lanzar al mercado una empresa que sea capaz de lograr, a medio y largo plazo, los objetivos empresariales, profesionales y personales previamente establecidos.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Desenvolupar habilitats per al treball en equip, ja siga en equips amb personal de la mateixa disciplina o equips multidisciplinaris (incloent professionals de formació tècnica, social o científica).
  • CT2 : Adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant a nivell acadèmic com professional, i d'adoptar procediments basats en criteris de qualitat i sostenibilitat en l'activitat professional.
  • CT3 : Desenvolupar habilitats i, estratègies i tècniques per a la interacció, el treball col·laboratiu i la transferència del coneixement a la societat.

 

Competències generals

  • CG2 : Planificar, dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, plans de conservació, gestió i restauració del medi natural, i interpretar els resultats de la investigació.
  • CG4 : Desenvolupar una actitud crítica de perfeccionament en la labor experimental i de gestió, encaixant tal plantejament en el context del maneig adaptatiu de les espècies i ecosistemes, així com en la gestió i restauració d'ecosistemes terrestres i marins.

 

Competències Específiques

  • CE7 : Elaborar valoracions econòmiques de serveis ecosistèmics i impactes, així com pressupostos econòmics dels projectes de restauració i conservació.
  • CE8 : Aplicar tècniques per a la transferència del coneixement a gestors i professionals de la conservació, restauració i biodiversitat, així com per a impulsar la participació ciutadana en projectes de restauració i conservació.
  • CE9 : Conèixer i aplicar els condicionants de la legislació actual (nacional i europea) i convenis internacionals que regeixen les activitats relacionades amb la conservació, gestió i restauració del medi natural, la planificació i ordenació territorial i la sol·licitud i execució de projectes d'aqueix tipus.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

1. Aplicar la legislació ambiental en vigor tant d'àmbit comunitari, com d'àmbit nacional o regional.


2. Desenvolupar models de negoci relacionats amb l'assessoria i aplicació de projectes de restauració i conservació, i la gestió de béns i serveis ambientals.


3. Dissenyar i desenvolupar projectes participatius en temes relacionats amb el medi ambient.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21

Como objetivos principales en el proceso de realización de una efectiva valorización ambiental, los alumnos deberán poder, al completar la asignatura:

• Elaborar valoraciones económicas de servicios ecosistémicos e impactos, así como presupuestos económicos de los proyectos de restauración y conservación.

• Aplicar técnicas para la transferencia del conocimiento a gestores y profesionales de la conservación, restauración y biodiversidad, así como para impulsar la participación ciudadana en proyectos de restauración y conservación.

• Conocer y aplicar los condicionantes de la legislación actual (nacional y europea) y convenios internacionales que rigen las actividades relacionadas con la conservación, gestión y restauración del medio natural, la planificación y ordenación territorial y la solicitud y ejecución de proyectos de ese tipo.

Otro de los objetivos generales es promover el proceso de creación y desarrollo de la iniciativa empresarial, especialmente de las pequeñas empresas, analizando las circunstancias que suelen rodear el papel desempeñado por los emprendedores. Para ello los alumnos necesitarán:

• Determinar y diagnosticar las oportunidades de negocio que en la sociedad actual se presentan.

• Desarrollar los pasos a seguir para ocupar el hueco de mercado, realizando un análisis de las decisiones que afectan a cada una de las áreas funcionales de la empresa, que deben materializarse con la realización de un Plan de Empresa, en el que entre otros aspectos incluya el diseño de la estructura económica más interesante para la nueva empresa.

• Analizar las variables que intervienen en el funcionamiento diario de la gestión empresarial.

 

 

;

Dades generals

Codi: 49214
Professor/a responsable:
AGUILAR ESCRIBANO, JAVIER
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 1,00
Crèdits pràctics: 1,00
Càrrega no presencial: 3,00

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0,4
  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,2
  • Dep.: CIÈNCIES DEL MAR I BIOLOGIA APLICADA
    Àrea: BOTÀNICA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix