Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2020-21
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
La asignatura “Marco jurídico, autorregulación y ética profesional en comunicación digital” tiene como objetivo capacitar al alumnado para el desarrollo de estrategias de comunicación comercial en el entorno online acorde con el ordenamiento jurídico de Internet y los principios éticos de actuación profesional.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals
- CT1 : Desenvolupar la capacitat d'adaptació a nous entorns d'aprenentatge online i semipresencials.
- CT2 : Afavorir el desenvolupament de les habilitats necessàries per a una òptima interacció interpersonal i grupal que facilite el treball individual i en equip.
- CT3 : Dominar l'expressió escrita i la comunicació oral transmetent idees complexes amb claredat i rigor.
- CT4 : Afavorir la resolució de problemes amb idees innovadores i eficaces, d'acord amb la normativa i principis deontològics.
- CT5 : Desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals i a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i als valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
Competències generals
- CG1 : Dissenyar i executar plans de comunicació digital i campanyes de publicitat online que proporcionen solucions innovadores i responguen al pla estratègic de l'organització, amb una visió global, integrada, analítica i ètica.
- CG4 : Integrar el coneixement de manera transdisciplinar per a la seua aplicació en equips de treball.
Competències Específiques
- CE11 : Examinar críticament i discriminar els mitjans digitals com a font d'informació i investigació en comunicació.
- CE17 : Conèixer els fonaments específics de la regulació, autoregulació i ètica professional en l'entorn online.
- CE2 : Examinar i administrar les relacions dels usuaris en l'entorn digital com a consumidors i productors/generadors de contingut.
- CE21 : Incorporar els principis d'investigació i sistemes de mesurament en totes les fases d'un projecte de comunicació digital d'acord amb els objectius i usos concordes a la normativa.
Competències bàsiques
- CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
- CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Al final de l'ensenyament, l'alumnat haurà sigut capaç de:
- Categoritzar els requisits legals que ha de complir un servei de la Societat de la Informació per a l'accés a l'activitat.
- Analitzar i comparar els organismes d'autoregulació i els codis de conducta (generals i sectorials) per a la promoció d'una publicitat responsable en el marc digital.
- Desenvolupar estratègies de comunicació digital respectuoses amb la normativa sobre protecció del consumidor en l'entorn online.
- Dissenyar eines web, polítiques de privacitat i polítiques de cookies concordes amb la nova normativa europea sobre protecció de dades personals.
- Manejar adequadament el sistema de propietat intel·lectual per a protegir les creacions pròpies i respectar les creacions de tercers.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Al término de la enseñanza, el alumnado habrá sido capaz de:
- Categorizar los requisitos legales que debe cumplir un servicio de la Sociedad de la Información para el acceso a la actividad.
- Analizar y comparar los organismos de autorregulación y los códigos de conducta (generales y sectoriales) para la promoción de una publicidad responsable en el marco digital.
- Desarrollar estrategias de comunicación digital respetuosas con la normativa sobre protección del consumidor en el entorno online.
- Diseñar herramientas web, políticas de privacidad y políticas de cookies acordes con la nueva normativa europea sobre protección de datos personales.
- Manejar adecuadamente el sistema de propiedad intelectual para proteger las creaciones propias y respetar las creaciones de terceros.
;