Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2023-24
La asignatura ofrece a los alumnos las claves para gestionar la comunicación desde la óptica de la creatividad; a través del estudio del proceso creativo y de los nuevos formatos y soportes que aparecen en el medio digital, el alumnado es capaz de desarrollar estrategias y conceptos que resuelvan escenarios de comunicación concretos.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals
- CT1 : Desenvolupar la capacitat d'adaptació a nous entorns d'aprenentatge online i semipresencials.
- CT2 : Afavorir el desenvolupament de les habilitats necessàries per a una òptima interacció interpersonal i grupal que facilite el treball individual i en equip.
- CT3 : Dominar l'expressió escrita i la comunicació oral transmetent idees complexes amb claredat i rigor.
- CT4 : Afavorir la resolució de problemes amb idees innovadores i eficaces, d'acord amb la normativa i principis deontològics.
- CT5 : Desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals i a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i als valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
Competències generals
- CG1 : Dissenyar i executar plans de comunicació digital i campanyes de publicitat online que proporcionen solucions innovadores i responguen al pla estratègic de l'organització, amb una visió global, integrada, analítica i ètica.
- CG2 : Saber prendre decisions estratègiques i tàctiques en comunicació digital considerant el context i l'usuari, comprenent els canvis i dinàmiques socials i els factors individuals que intervenen en els processos comunicacionals.
Competències Específiques
- CE14 : Dissenyar i decidir accions de publicitat digital en funció d'objectius i estratègies.
- CE2 : Examinar i administrar les relacions dels usuaris en l'entorn digital com a consumidors i productors/generadors de contingut.
- CE20 : Conèixer els fonaments i les tècniques de disseny i creació de continguts de qualitat per a elevar l'eficàcia i l'experiència de l'usuari en entorns digitals.
- CE22 : Saber aplicar els conceptes i les tècniques de la comunicació i dels seus canals digitals per a l'adequada gestió de les accions en àmbits professionals.
- CE4 : Aplicar els conceptes avançats i les accions de la Publicitat, tant orientats a la construcció de marca com a campanyes de resposta directa, en els entorns digitals.
- CE7 : Aplicar els principis creatius en l'estratègia i elaboració de continguts en entorns digitals.
- CE8 : Aplicar els fonaments de l'expressió gràfica i el disseny als continguts multimèdia i dispositius digitals.
Competències bàsiques
- CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
- CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Al final d'aquest ensenyament, l'alumnat haurà sigut capaç de:
- Recomanar accions comunicatives creatives estratègiques.
- Combinar idees creatives pensades per al mitjà online i/o sorgides des del propi mitjà.
- Reconèixer i avaluar el valor de la innovació creativa, identificar tendències i la seua aportació a la comunicació digital.
- Formular els principis del disseny transplataforma.
- Dominar les expressions pròpies del llenguatge digital gràfic.
- Aplicar criteris d'optimització del disseny segons dispositiu de consulta.
- Avaluar dissenys digitals en xarxa.
- Manejar amb soltesa les variables del disseny.
- Cooperar en grups de treball de projectes visuals digitals.
- Discutir sobre l'estètica en l'entorn digital.
- Presentar solucions a projectes d'interfície.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
- Conocer, interiorizar y aplicar el proceso de ideación a través de técnicas creativas específicas para cada contexto.
- Verbalizar y conceptualizar soluciones creativas en un registro publicitario acorde a una estrategia.
- Reconocer y plantear estrategias de comunicación en el entorno digital.
Dades generals
Codi:
49105
Professor/a responsable:
VIZCAINO ALCANTUD, PABLO JAVIER
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN COMUNICACIÓ DIGITAL
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)