Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2020-21
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
En el módulo de Comunicación en la sociedad digital y en una sociedad donde la comunicación se caracteriza por su inmediatez y vertiginosidad, la asignatura de Comunicación digital permite al alumnado comprender la importancia y necesidad del control y seguimiento de los públicos de la comunidad virtual a través de las diferentes plataformas o medios sociales.
La atención a los públicos y a sus necesidades y el adelanto a posibles conflictos, puede reducir una crisis y sus consecuencias e incluso, en ocasiones, evitarlas.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals
- CT1 : Desenvolupar la capacitat d'adaptació a nous entorns d'aprenentatge online i semipresencials.
- CT2 : Afavorir el desenvolupament de les habilitats necessàries per a una òptima interacció interpersonal i grupal que facilite el treball individual i en equip.
- CT3 : Dominar l'expressió escrita i la comunicació oral transmetent idees complexes amb claredat i rigor.
- CT4 : Afavorir la resolució de problemes amb idees innovadores i eficaces, d'acord amb la normativa i principis deontològics.
- CT5 : Desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals i a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i als valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
Competències generals
- CG1 : Dissenyar i executar plans de comunicació digital i campanyes de publicitat online que proporcionen solucions innovadores i responguen al pla estratègic de l'organització, amb una visió global, integrada, analítica i ètica.
- CG3 : Formular i elaborar projectes de comunicació integrant coneixements i actituds per a realitzar propostes acadèmiques o professionals sobre entorns digitals.
Competències Específiques
- CE1 : Conèixer els processos globals de la comunicació en les societats actuals que faciliten l'escolta activa de la demanda social en els entorns digitals.
- CE22 : Saber aplicar els conceptes i les tècniques de la comunicació i dels seus canals digitals per a l'adequada gestió de les accions en àmbits professionals.
- CE3 : Connectar i fusionar la comunicació digital en els processos comercials i en el pla de màrqueting.
- CE4 : Aplicar els conceptes avançats i les accions de la Publicitat, tant orientats a la construcció de marca com a campanyes de resposta directa, en els entorns digitals.
- CE5 : Testar i revisar els conceptes i les accions de les Relacions Públiques aplicats als entorns digitals.
Competències bàsiques
- CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
- CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Al final d'aquest ensenyament, l'alumnat haurà sigut capaç de:
- Distingir i interpretar les fases d'un pla de màrqueting adaptat a l'entorn online.
- Connectar els elements rellevants del pla de màrqueting amb diferents contextos comercials.
- Explicar les diferents estratègies de màrqueting i determinar la combinació més adequada en cada context comercial.
- Analitzar el paper de la comunicació digital en el context de la planificació de màrqueting.
- Segmentar i categoritzar els públics per a aconseguir relacions positives amb la comunitat digital.
- Mesurar possibles cirsis o conflictes per a intervenir reactiva i proactivament des de les relacions públiques.
- Aplicar eines existents en el mercat per a monitorar la reputació online.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
1. Segmentar y categorizar los públicos para lograr relaciones positivas con la comunidad digital.
2. Medir posibles crisis o conflictos para intervenir reactiva o proactivamente desde las relaciones públicas
3. Aplicar herramientas existentes en el mercado para monitorizar la reputación on line
;