Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2020-21
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
La asignatura proporciona al alumnado los conocimientos necesarios para que sea capaz de plantear y dirigir proyectos de desarrollo turístico basados en el aprovechamiento del patrimonio cultural tangible e intangible relacionado con la lengua y la literatura.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències transversals
- CT1 : Planificar i gestionar activitats de turisme cultural amb respecte als drets fonamentals d'una societat democràtica, especialment, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, i a la integració de les persones amb discapacitat.
- CT2 : Utilitzar eines informàtiques i tecnologies d'informació i comunicació, incloent l'accés a bases de dades diverses (bibliografia, legislació, estadística,...).
- CT3 : Comunicar de manera oral i escrita en castellà en grau suficient per a elaborar i defensar projectes correctament.
- CT4 : Definir situacions integrant variables múltiples i planificar projectes de desenvolupament territorial.
- CT5 : Optimitzar coneixements diversos en l'organització d'equips de treball, amb hàbit de col·laboració i compromís en la resolució d'aquells conflictes que pogueren sorgir.
- CT6 : Adoptar decisions en la solució de problemes: anàlisi, identificació de les causes i alternatives de solució, selecció i avaluació de les més idònies.
Competències generals
- CG3 : Utilitzar mètodes i tècniques per a la iniciació a la investigació en turisme cultural.
- CG4 : Assumir un compromís ètic i responsable en l'aplicació de coneixements i presa de decisions relacionades amb el desenvolupament del turisme cultural.
- CG5 : Manejar les fonts d'informació relacionades amb el turisme cultural.
- CG6 : Redactar diagnòstics i estratègies per a desenvolupar el turisme cultural en territoris i destinacions turístiques.
- CG7 : Contribuir a un desenvolupament sostenible del turisme.
- CG8 : Adaptar-se amb creativitat i esperit emprenedor a l'àmbit del turisme cultural.
- CG9 : Identificar oportunitats per al desenvolupament del turisme cultural.
Competències Específiques
- CE1 : Emprar metodologies específiques per a dissenyar activitats i productes de turisme cultural que garantisquen la conservació dels recursos.
- CE12 : Utilitzar les eines específiques per al desenvolupament i disseny de projectes turístics vinculats al patrimoni històric i cultural.
- CE14 : Interpretar el context del patrimoni objecte d'ús turístic i la diversitat social i cultural com a fonament del seu desenvolupament turístic.
- CE15 : Elaborar inventaris de béns d'interès històric-artístic, etnogràfic, arqueològic i industrial per al seu ús turístic.
- CE2 : Utilitzar els coneixements i tècniques apreses per a plantejar iniciatives de renovació i innovació de l'oferta de turisme cultural.
- CE3 : Analitzar les tendències de mercat i consum que afecten el turisme cultural i els patrons que guien al consumidor d'aquesta mena de productes.
- CE5 : Comprendre els principis que regeixen la integració dels recursos del patrimoni cultural en la planificació territorial turística.
- CE7 : Avaluar la potencialitat dels recursos per a dissenyar espais i productes sobre la base de béns culturals.
- CE8 : Analitzar i diagnosticar l'estat de conservació i qualitat dels béns culturals vinculats a l'ús turístic.
Competències bàsiques
- CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
- CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
- CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Avaluar les possibilitats que el patrimoni lingüístic i el patrimoni literari poden exercir com a recursos turístics.
- Desenvolupar de manera crítica processos d'aprofitament del patrimoni lingüístic i del patrimoni literari per al turisme cultural.
- Analitzar casos concrets d'èxit i/o fracàs en l'aprofitament turístic del patrimoni lingüístic i del patrimoni literari, valorant aspectes clau en el procés.
- Conèixer les possibilitats turístiques que ofereixen les comarques del sud valencià per al seu aprofitament turístic en l'elaboració de rutes literàries.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Evaluar las posibilidades que el patrimonio lingüístico y el patrimonio literario pueden desempeñar como recursos turísticos.
Desarrollar de manera crítica procesos de aprovechamiento del patrimonio lingüístico y del patrimonio literario para el turismo cultural.
Analizar casos concretos de éxito y/o fracaso en el aprovechamiento turístico del patrimonio lingüístico y del patrimonio literario, valorando aspectos clave en el proceso.
Conocer las posibilidades turísticas que ofrecen las comarcas del sur valenciano para su aprovechamiento turístico en la elaboración de rutas literarias.
;