Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2020-21

La asignatura, optativa y semipresencial, está estrechamente ligada con varias asignaturas obligatorias impartidas previamente, especialmente con las dos de Geografía Humana –“Identidad territorial, patrimonio y desarrollo local” y “Escenarios y tipologías de turismo cultural”-, interrelacionando los escenarios en los que el turismo se desarrolla y la población local que pretende, al mismo tiempo, mantener su identidad y fomentar el desarrollo sostenible del lugar, caracterizando tanto la población visitante como la residente y analizando la interacción entre ambas. Por ello, también está relacionada en buena medida con “Gobernanza, políticas públicas y patrimonio cultural” y con “Sociedades avanzadas y consumo cultural”, aunque con un fuerte acento sociodemográfico.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Planificar i gestionar activitats de turisme cultural amb respecte als drets fonamentals d'una societat democràtica, especialment, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, i a la integració de les persones amb discapacitat.
  • CT2 : Utilitzar eines informàtiques i tecnologies d'informació i comunicació, incloent l'accés a bases de dades diverses (bibliografia, legislació, estadística,...).
  • CT3 : Comunicar de manera oral i escrita en castellà en grau suficient per a elaborar i defensar projectes correctament.
  • CT4 : Definir situacions integrant variables múltiples i planificar projectes de desenvolupament territorial.
  • CT5 : Optimitzar coneixements diversos en l'organització d'equips de treball, amb hàbit de col·laboració i compromís en la resolució d'aquells conflictes que pogueren sorgir.
  • CT6 : Adoptar decisions en la solució de problemes: anàlisi, identificació de les causes i alternatives de solució, selecció i avaluació de les més idònies.

 

Competències generals

  • CG1 : Comprendre tots els elements i factors que intervenen en el desenvolupament del turisme cultural.
  • CG10 : Interpretar i difondre resultats de la gestió del turisme cultural.
  • CG2 : Analitzar, amb capacitat crítica i autocrítica, les diverses manifestacions, activitats i projectes relacionats amb el turisme cultural.
  • CG3 : Utilitzar mètodes i tècniques per a la iniciació a la investigació en turisme cultural.
  • CG5 : Manejar les fonts d'informació relacionades amb el turisme cultural.
  • CG7 : Contribuir a un desenvolupament sostenible del turisme.
  • CG9 : Identificar oportunitats per al desenvolupament del turisme cultural.

 

Competències Específiques

  • CE12 : Utilitzar les eines específiques per al desenvolupament i disseny de projectes turístics vinculats al patrimoni històric i cultural.
  • CE13 : Valorar experiències i casos de desenvolupament de turisme cultural a partir de la identificació d'elements determinants i efectes resultants.
  • CE14 : Interpretar el context del patrimoni objecte d'ús turístic i la diversitat social i cultural com a fonament del seu desenvolupament turístic.
  • CE15 : Elaborar inventaris de béns d'interès històric-artístic, etnogràfic, arqueològic i industrial per al seu ús turístic.
  • CE2 : Utilitzar els coneixements i tècniques apreses per a plantejar iniciatives de renovació i innovació de l'oferta de turisme cultural.
  • CE3 : Analitzar les tendències de mercat i consum que afecten el turisme cultural i els patrons que guien al consumidor d'aquesta mena de productes.
  • CE6 : Aplicar els coneixements sobre el mercat i la creació d'empreses per a plantejar projectes de turisme cultural.
  • CE9 : Elaborar materials apropiats per a interpretar i difondre els valors del patrimoni cultural amb finalitats turístics.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Analitzar les característiques sociodemogràfiques dels turistes culturals.
  • Identificar les principals transformacions que el turisme cultural produeix en els llocs i en els seus habitants.
  • Interpretar diferents casos de transformacions demogràfiques i territorials en els llocs de recepció de turistes culturals.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21

Analizar las características sociodemográficas de los turistas culturales.
Identificar las principales transformaciones que el turismo cultural produce en los lugares y en sus habitantes.
Interpretar diferentes casos de transformaciones demográficas y territoriales en los lugares de recepción de turistas culturales.

 

 

;

Dades generals

Codi: 48911
Professor/a responsable:
VALERO ESCANDELL, JOSE RAMON
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: GEOGRAFIA HUMANA
    Àrea: GEOGRAFIA HUMANA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix