Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2020-21

Esta asignatura proporciona un conocimiento exhaustivo y detallado de las diferentes fuentes, tipologías y modelos de inventario utilizados para identificar y clasificar los bienes del patrimonio cultural, a la par que capacita en la aplicación de las herramientas necesarias para evaluar su potencialidad y garantizar un aprovechamiento turístico de forma sostenible.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Planificar i gestionar activitats de turisme cultural amb respecte als drets fonamentals d'una societat democràtica, especialment, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, i a la integració de les persones amb discapacitat.
  • CT2 : Utilitzar eines informàtiques i tecnologies d'informació i comunicació, incloent l'accés a bases de dades diverses (bibliografia, legislació, estadística,...).
  • CT3 : Comunicar de manera oral i escrita en castellà en grau suficient per a elaborar i defensar projectes correctament.
  • CT4 : Definir situacions integrant variables múltiples i planificar projectes de desenvolupament territorial.
  • CT5 : Optimitzar coneixements diversos en l'organització d'equips de treball, amb hàbit de col·laboració i compromís en la resolució d'aquells conflictes que pogueren sorgir.
  • CT6 : Adoptar decisions en la solució de problemes: anàlisi, identificació de les causes i alternatives de solució, selecció i avaluació de les més idònies.

 

Competències generals

  • CG4 : Assumir un compromís ètic i responsable en l'aplicació de coneixements i presa de decisions relacionades amb el desenvolupament del turisme cultural.
  • CG5 : Manejar les fonts d'informació relacionades amb el turisme cultural.
  • CG6 : Redactar diagnòstics i estratègies per a desenvolupar el turisme cultural en territoris i destinacions turístiques.
  • CG7 : Contribuir a un desenvolupament sostenible del turisme.
  • CG8 : Adaptar-se amb creativitat i esperit emprenedor a l'àmbit del turisme cultural.
  • CG9 : Identificar oportunitats per al desenvolupament del turisme cultural.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Emprar metodologies específiques per a dissenyar activitats i productes de turisme cultural que garantisquen la conservació dels recursos.
  • CE13 : Valorar experiències i casos de desenvolupament de turisme cultural a partir de la identificació d'elements determinants i efectes resultants.
  • CE14 : Interpretar el context del patrimoni objecte d'ús turístic i la diversitat social i cultural com a fonament del seu desenvolupament turístic.
  • CE15 : Elaborar inventaris de béns d'interès històric-artístic, etnogràfic, arqueològic i industrial per al seu ús turístic.
  • CE4 : Aplicar les variables econòmiques, jurídiques, socials i del marc polític que incideixen en el turisme, per a l'impuls dels processos de valorització dels recursos d'interès cultural.
  • CE7 : Avaluar la potencialitat dels recursos per a dissenyar espais i productes sobre la base de béns culturals.
  • CE8 : Analitzar i diagnosticar l'estat de conservació i qualitat dels béns culturals vinculats a l'ús turístic.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Manejar les fonts d'informació per a la identificació i caracterització dels recursos culturals.
  • Elaborar inventaris de béns d'interès cultural.
  • Implementar tècniques d'avaluació de la potencialitat turística adaptades als béns i destinacions de turisme cultural.
  • Aplicar metodologies per a desenvolupar activitats turístiques a partir de l'aprofitament dels recursos culturals respectant els principis del desenvolupament sostenible.
  • Interpretar les variables que incideixen en els processos d'activació dels recursos d'interès cultural.
  • Identificar i resoldre problemes relacionats amb la potencialitat turística dels recursos i espais turístics.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21

  • Saber utilizar las fuentes de información para la identificación y caracterización de los recursos culturales.
  • Conocer las diferentes tipologías de recursos y saber clasificar los bienes del patrimonio cultural.
  • Ser capaz de realizar inventarios turísticos de los bienes de interés cultural.
  • Aplicar  técnicas de evaluación de la potencialidad turística adaptadas a los bienes y destinos de turismo cultural.
  • Elaborar estrategias y propuestas dirigidas a desarrollar actividades turísticas a partir del aprovechamiento de los recursos culturales respetando los principios del desarrollo sostenible.
  • Valorar los factores que influyen en los procesos de activación turística de los recursos de interés cultural.
  • Realizar diagnósticos acerca de la utilización con fines turísticos de los recursos del patrimonio cultural y aportar propuestas de mejora.

 

 

;

Dades generals

Codi: 48908
Professor/a responsable:
SUCH CLIMENT, MARIA PAZ
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
    Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix