Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

La asignatura se engloba en la área temática del estudio y la gestión del cambio social, que en el Máster Universitario en Innovación Social y Dinámicas de Cambio se ocupa del análisis de los principales procesos de cambio que afectan a las instituciones sociales, a las administraciones públicas y a las empresas en las sociedades avanzadas y en cómo diseñar y organizar, en este ámbito, procesos para la innovación social.

Hablar de innovación social implica prestar especial atención a las dinámicas del cambio. La Sociología proporciona herramientas que permiten conocer y analizar los principales procesos de cambio que afectan a las instituciones sociales y empresas. Esta asignatura, propone un recorrido histórico sobre los procesos de cambio social de las sociedades avanzadas, analizando su devenir en diferentes ámbitos, tales como la educación, la salud, los sistemas políticos y las estructuras e instituciones sociales.

La asignatura propone, asimismo, el estudio de la dimensión económica de la confianza social y su relación con las nuevas dinámicas socioeconómicas emergentes. Estas nuevas dinámicas de cambio, por un lado, provocan la aparición de nuevos mercados y nuevas formas de actividad económica basados en el conocimiento y uso de plataformas tecnológicas de intercambio de bienes y servicios. Por otro lado, muestran la capacidad para desarrollar prácticas económicas colaborativas y sustentables; y de resiliencia ante los retos sobrevenidos por la crisis económica y la retirada estatal de la protección social.

El curso abordará también el conocimiento de técnicas específicas para el modelado de estos procesos de cambio, así como del impacto social y económico de dichos cambios y tendencias.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Ser capaç de desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació, accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.

 

Competències generals

  • CG3 : Integrar el coneixement transdisciplinarment per a aplicar-lo en equips de treball.
  • CG4 : Aplicar els coneixements adquirits a la resolució de problemes en situacions noves.

 

Competències Específiques

  • CE2 : Aplicar solucions innovadores a problemes socials o ambientals emergents.
  • CE5 : Comprendre la dimensió econòmica de la confiança social i la relació amb les dinàmiques de canvi.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat per a ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous, o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions, els coneixements i les raons últimes que els sustenten a públics especialitzats, i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Al final d'aquest ensenyament, l'alumnat haurà sigut capaç de:

  • Trobar espais d'acció adequats per a la implementació de processos per a la innovació social.
  • Dissenyar i organitzar processos per a la innovació social.
  • Triar i emprar instruments per a analitzar i modelar processos de canvi en l'àmbit de l'empresa privada, l'administració pública i les organitzacions del tercer sector.
  • Reconèixer la dimensió econòmica del concepte de confiança social.
  • Desenvolupar projectes que promoguen pràctiques pertanyents a l'àmbit de l'economia col·laborativa i que siguen sostenibles.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

  • Encontrar espacios de acción adecuados para la implementación de procesos para la innovación social.
  • Diseñar y organizar procesos para la innovación social.
  • Elegir y emplear instrumentos para analizar y modelar procesos de cambio en el ámbito de la empresa privada, la administración pública y las organizaciones del tercer sector.
  • Reconocer la dimensión económica del concepto de confianza social.
  • Desarrollar proyectos que promuevan prácticas pertenecientes al ámbito de la economía colaborativa y que sean sostenibles.

 

 

;

Dades generals

Codi: 49551
Professor/a responsable:
RUIZ CALLADO, RAUL
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,80
Crèdits pràctics: 1,60
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: SOCIOLOGIA I
    Àrea: SOCIOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0,8
    Crèdits pràctics: 1,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix