Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

El mercado competitivo actual en el sector turístico está obligando a desarrollar nuevos modelos de negocio que den respuesta a las necesidades del turista del siglo XXI. La nueva economía ofrece un marco propicio para poder desarrollar proyectos innovadores que pongan en valor los recursos y capacidades de las personas y empresas que quieran ofrecer un servicio turístico diferenciado y de calidad a la sociedad.

Para que un emprendedor pueda destacar en el diseño e implantación de un nuevo proyecto empresarial acorde con estas necesidades existe una serie de herramientas que deben ser conocidas y puestas en práctica. En esta asignatura se presentarán estos modelos y herramientas desde un punto de visto tanto teórico como práctico.

Por tanto, no se trata sólo de profundizar en el conocimiento de las herramientas de las que puede hacer uso un emprendedor cuando desea desarrollar un nuevo modelo de negocio, sino también de conocer las nuevas tendencias y de fomentar en sí el emprendimiento entre el alumnado.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals

  • CG1 : Conèixer les noves tendències del sector turístic i les tècniques prospectives per desenvolupar-ne una visió innovadora i proactiva.
  • CG11 : Decidir sobre l'aplicació òptima de les noves tecnologies en el sector turístic.
  • CG2 : Definir prioritats en la consecució d'objectius en l'àmbit turístic.
  • CG3 : Ser capar de treballar en entorns pluridisciplinaris variables, generats pels canvis en el sector turístic, i proposar-hi actuacions.
  • CG4 : Adquirir les tècniques d'anàlisi necessàries per diagnosticar problemes en el context turístic i ser capaç de desenvolupar solucions.
  • CG8 : Organitzar i liderar equips en empreses i institucions turístiques.
  • CG9 : Identificar els diversos models d'empreses i institucions turístiques i analitzar-ne el funcionament en profunditat.

 

Competències Específiques

  • CE11 : Conèixer amb detall els papers dels diversos agents socials implicats en el desenvolupament del producte turístic i les seues interrelacions.
  • CE2 : Dissenyar estratègies que permeten, a les empreses i institucions turístiques, situar-se en una posició d'avantatge en el mercat.
  • CE5 : Ser capaç de prendre decisions en les diverses àrees funcionals d'una empresa turística.
  • CE6 : Conèixer les noves tendències i dinàmiques dels mercats turístics.
  • CE9 : Desenvolupar i implementar un projecte empresarial i de producte en el sector turístic.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base, o oportunitat, per a ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaç de resoldre problemes en entorns nous, o poc coneguts, dins de contextos més amplis o pluridisciplinaris relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer els nous models de negoci que es desenvolupen en el sector turístic.
  • Saber dissenyar una estratègia de negoci en la nova economia, amb diversos graus de presencialitat.
  • Identificar les claus de l'èxit empresarial en diferents tipus de negocis de la nova economia.
  • Conèixer les eines per a treballar en l'empresa turística de la nova economia.
  • Analitzar diversos models d'èxit i fracàs, a fi d'establir pautes per a desenvolupar noves estratègies de negocis sostenibles.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

A través del estudio de esta asignatura el alumno podrá:

- Conocer los retos y oportunidades que ofrece la nueva economía para desarrollar modelos negocio acordes con las necesidades del turista actual.

- Conocer cuáles son los nuevos modelos de negocio que se están desarrollando dentro del sector turístico.

- Comprender el impacto de la innovación en el diseño de nuevos proyectos empresariales

- Diseñar nuevos modelos de negocio.

- Identificar cuáles son las claves del éxito empresarial en diferentes tipos de negocios innovadores.

- Desarrollar un plan de empresa, elaborando y analizando cada una de sus etapas

 

 

Dades generals

Codi: 49714
Professor/a responsable:
SABATER SEMPERE, VICENTE
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix