Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2023-24
El màster està orientat a capacitar a l'alumnat per a les següents professions:
- Planificador/a i gestor/a de destinacions: gerent de destinacions (Administracions, patronats, societats mixtes...), gerent de plans de destinacions, director/a de programes de destinacions, tècnic/a de planificació turística.
- Director/a de Producte Turístic: gestor/a de productes específics, tècnic/a de desenvolupament del producte turístic.
- Director/a corporatiu d'organitzacions: gerent d'entitats no lucratives de turisme, director/a de grup empresarial turístic (cadena hotelera, intermediació, corporacions d'oci...), director d'empresa turística, director de divisió turística d'un grup empresarial.
- Director/a operatiu d'empresa turística: director d'informació, promoció i comercialització turística, director de producte dins d'una organització (serveis spa…) i director d'àrees de gestió.
- Director/a d'I+D+I: consultor/a, assessor/a o analista.
- Professor/a i ajudant d'investigació.
Per a l'adequat acompliment de les professions a dalt esmentades resulta essencial que l'alumnat sàpia avaluar l'activitat turística tenint en compte el context social en el qual es desenvolupa. L'activitat turística d'una destinació no constitueix un compartiment estanc i aïllat de la societat que puga ser explicada en si mateixa. Per contra, l'activitat turística conforma un subsistema entrellaçat en un sistema social més ampli i on les influències són mútues.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals
- CG5 : Treballar en un context de responsabilitat social en l'àmbit del turisme.
- CG6 : Interpretar i avaluar, amb esperit crític, els resultats de treballs de recerca en el sector turístic.
Competències Específiques
- CE1 : Conèixer i aplicar els instruments de planificació turística de manera coherent amb l'àmbit específic d'aplicació.
- CE11 : Conèixer amb detall els papers dels diversos agents socials implicats en el desenvolupament del producte turístic i les seues interrelacions.
- CE4 : Conèixer els instruments i les tècniques que permeten avaluar els efectes de les polítiques públiques i les iniciatives privades per a una destinació turística.
- CE8 : Ser capaç d'analitzar estratègicament una destinació i desenvolupar plans estratègics adequats per millorar-ne el posicionament.
Competències bàsiques
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base, o oportunitat, per a ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaç de resoldre problemes en entorns nous, o poc coneguts, dins de contextos més amplis o pluridisciplinaris relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Realització d'un informe sobre un cas de desenvolupament turístic i l'impacte social, econòmic i cultural que comporta.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
L'assignatura Societats Locals i Turisme té per objectiu capacitar a l'alumnat per a avaluar i aplicar eines que afavorisquen la sostenibilitat social del turisme a partir de la comprensió dels impactes socials del turisme així com dels conceptes de governança i participació.
Dades generals
Codi:
49712
Professor/a responsable:
HUETE NIEVES, RAQUEL
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
SOCIOLOGIA I
Àrea: SOCIOLOGIA
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN DIRECCIÓ I PLANIFICACIÓ DEL TURISME
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 1)