Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2020-21

CONTEXTO

El máster está orientado a capacitar al alumnado para las siguientes profesiones:

  1. Planificador/a y gestor/a de destinos: gerente de destinos (Administraciones, patronatos, sociedades mixtas...), gerente de planes de destinos, director/a de programas de destinos, técnico/a de planificación turística.
  2. Director/a de Producto Turístico: gestor/a de productos específicos, técnico/a de desarrollo del producto turístico.
  3. Director/a corporativo de organizaciones: gerente de entidades no lucrativas de turismo, director/a de grupo empresarial turístico (cadena hotelera, intermediación, corporaciones de ocio...), director de empresa turística, director de división turística de un grupo empresarial.
  4. Director/a operativo de empresa turística: director de información, promoción y comercialización turística, director de producto dentro de una organización (servicios spa…) y director de áreas de gestión.
  5. Director/a de I+D+I: consultor/a, asesor/a o analista.
  6. Profesor/a y ayudante de investigación.

Para el adecuado desempeño de las profesiones arriba mencionadas resulta esencial que el alumnado sepa evaluar la actividad turística teniendo en cuenta el contexto social que la envuelve y atraviesa. La actividad turística de un destino no constituye un compartimento estanco y aislado de la sociedad que pueda ser explicada en sí misma. Por el contrario, la actividad turística conforma un subsistema entrelazado en un sistema social más amplio y en donde las influencias son mutuas (contextos turísticos).

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals

  • CG5 : Treballar en un context de responsabilitat social en l'àmbit del turisme.
  • CG6 : Interpretar i avaluar, amb esperit crític, els resultats de treballs de recerca en el sector turístic.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Conèixer i aplicar els instruments de planificació turística de manera coherent amb l'àmbit específic d'aplicació.
  • CE11 : Conèixer amb detall els papers dels diversos agents socials implicats en el desenvolupament del producte turístic i les seues interrelacions.
  • CE4 : Conèixer els instruments i les tècniques que permeten avaluar els efectes de les polítiques públiques i les iniciatives privades per a una destinació turística.
  • CE8 : Ser capaç d'analitzar estratègicament una destinació i desenvolupar plans estratègics adequats per millorar-ne el posicionament.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base, o oportunitat, per a ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaç de resoldre problemes en entorns nous, o poc coneguts, dins de contextos més amplis o pluridisciplinaris relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Realització d'un informe sobre un cas de desenvolupament turístic i l'impacte social, econòmic i cultural que comporta.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21

La asignatura Sociedades Locales y Turismo tiene por objetivo fundamental que el alumnado adquiera habilidades de análisis social aplicables a la gestión y planificación de contextos turísticos. Al terminar con éxito esta asignatura, los y las estudiantes serán capaces de:
1. Comprender las dinámicas sociales locales más relevantes para comprender los contextos turísticos.
2. Identificar, seleccionar y valorar las dinámicas sociales más relevantes para comprender los contextos turísticos.
3. Evaluar propuestas de gestión y planificación de contextos turísticos.

 

 

Dades generals

Codi: 49712
Professor/a responsable:
GARCIA ANDREU, HUGO
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: SOCIOLOGIA I
    Àrea: SOCIOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix