Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
SOCIETATS LOCALS I TURISME

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2018-19

CONTEXTO

El máster está orientado a capacitar al alumnado para las siguientes profesiones:

  1. Planificador/a y gestor/a de destinos: gerente de destinos (Administraciones, patronatos, sociedades mixtas...), gerente de planes de destinos, director/a de programas de destinos, técnico/a de planificación turística.
  2. Director/a de Producto Turístico: gestor/a de productos específicos, técnico/a de desarrollo del producto turístico.
  3. Director/a corporativo de organizaciones: gerente de entidades no lucrativas de turismo, director/a de grupo empresarial turístico (cadena hotelera, intermediación, corporaciones de ocio...), director de empresa turística, director de división turística de un grupo empresarial.
  4. Director/a operativo de empresa turística: director de información, promoción y comercialización turística, director de producto dentro de una organización (servicios spa…) y director de áreas de gestión.
  5. Director/a de I+D+I: consultor/a, asesor/a o analista.
  6. Profesor/a y ayudante de investigación.

Para el adecuado desempeño de las profesiones arriba mencionadas resulta esencial profundizar en el campo de los impactos del turismo.

El desarrollo de actividades turísticas conlleva de forma ineludible la generación de impactos en las sociedades locales. La consideración social de estos impactos como negativos o positivos no es resultado de un proceso deductivo y objetivo. Más bien, la calificación de dichos impactos y su aceptación o rechazo social están condicionados, entre otros, por la interacción de los actores sociales con el turismo y por la capacidad de construir discursos, consensos y apoyos sociales y políticos. De ahí, que para entender los impactos que genera el turismo es imprescindible profundizar en las dinámicas sociales que los envuelven.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals

  • CG5 : Treballar en un context de responsabilitat social en l'àmbit del turisme.
  • CG6 : Interpretar i avaluar, amb esperit crític, els resultats de treballs de recerca en el sector turístic.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Conèixer i aplicar els instruments de planificació turística de manera coherent amb l'àmbit específic d'aplicació.
  • CE11 : Conèixer amb detall els papers dels diversos agents socials implicats en el desenvolupament del producte turístic i les seues interrelacions.
  • CE4 : Conèixer els instruments i les tècniques que permeten avaluar els efectes de les polítiques públiques i les iniciatives privades per a una destinació turística.
  • CE8 : Ser capaç d'analitzar estratègicament una destinació i desenvolupar plans estratègics adequats per millorar-ne el posicionament.

 

Competències Bàsiques

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base, o oportunitat, per a ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaç de resoldre problemes en entorns nous, o poc coneguts, dins de contextos més amplis o pluridisciplinaris relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Realització d'un informe sobre un cas de desenvolupament turístic i l'impacte social, econòmic i cultural que comporta.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19

La asignatura Sociedades Locales y Turismo tiene por objetivo fundamental el análisis sociológico de los impactos sociales que las actividades turísticas generan en las sociedades locales sobre las que se despliega. Sus objetivos específicos son:

  1. Conocer los diferentes enfoques en el análisis de impactos del turismo.
  2. Ser capaz de analizar y sintetizar las principales ideas de textos científicos.
  3. Ser capaz de exponer y defender públicamente argumentos utilizando el razonamiento lógico.
  4. Ser capaz de aplicar los contenidos teóricos al análisis de la realidad turística.

 

 

Dades generals

Codi: 49712
Professor/a responsable:
GARCIA ANDREU, HUGO
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: SOCIOLOGIA I
    Àrea: SOCIOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix