Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2018-19
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
Context de l'assignatura per al curs 2018-19
La asignatura se inserta en el Modulo de Planificación del Turismo. Con esta asignatura se pretende que los alumnos sepan aplicar métodos, herramientas e instrumentos específicos para la promoción del turismo en el marco de las iniciativasd de desarrollo rural
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals
- CG1 : Conèixer les noves tendències del sector turístic i les tècniques prospectives per desenvolupar-ne una visió innovadora i proactiva.
- CG2 : Definir prioritats en la consecució d'objectius en l'àmbit turístic.
- CG4 : Adquirir les tècniques d'anàlisi necessàries per diagnosticar problemes en el context turístic i ser capaç de desenvolupar solucions.
- CG5 : Treballar en un context de responsabilitat social en l'àmbit del turisme.
- CG6 : Interpretar i avaluar, amb esperit crític, els resultats de treballs de recerca en el sector turístic.
- CG7 : Fer servir les tècniques de comunicació en àmbits diversos, relacionats amb la indústria turística.
- CG8 : Organitzar i liderar equips en empreses i institucions turístiques.
- CG9 : Identificar els diversos models d'empreses i institucions turístiques i analitzar-ne el funcionament en profunditat.
Competències Específiques
- CE1 : Conèixer i aplicar els instruments de planificació turística de manera coherent amb l'àmbit específic d'aplicació.
- CE10 : Conèixer i aplicar correctament les tècniques d'anàlisi avançada apropiades a una destinació turística i traure'n conclusions.
- CE4 : Conèixer els instruments i les tècniques que permeten avaluar els efectes de les polítiques públiques i les iniciatives privades per a una destinació turística.
- CE8 : Ser capaç d'analitzar estratègicament una destinació i desenvolupar plans estratègics adequats per millorar-ne el posicionament.
Competències bàsiques
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base, o oportunitat, per a ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaç de resoldre problemes en entorns nous, o poc coneguts, dins de contextos més amplis o pluridisciplinaris relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprendre els conceptes relacionats amb el desenvolupament rural.
- Comprendre els factors institucionals, socials i territorials que condicionen el desenvolupament de l'activitat turística en l'escala local/rural.
- Identificar les possibilitats que ofereix el territori, com a clau, en l'especificitat dels recursos endògens susceptibles d'aprofitament turístic.
- Analitzar la resposta social al desenvolupament turístic i valorar l'impacte del turisme en les economies i l'ocupació en àmbits rurals.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
• Tener visión innovadora, prospectiva y preactiva del trabajo en turismo como factor de desarrollo rural
• Aplicar métodos, técnicas e instrumentos específicos para la promoción del desarrollo rural vinculado a la actividad turística
• Diseñar en contextos diversos los aspectos clave de cualquier proceso de desarrollo rural
• Diseñar en contextos diversos acciones y programas de puesta en valor de los recursos endógenos
• Definir prioridades en la consecución de objetivos para lograr el desarrollo socioeconómico y territorial de un destino turístico en ámbitos rurales
;