Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
Se pretende presentar a los alumnos temas avanzados sobre la química supramolecular y su utilidad para obtener nanoestructuras y nanomateriales de interés en cuanto a sus aplicaciones químicas (catálisis, sensores), físicas (magnetismo y electrónica molecular) y biomédicas.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències específiques (CE)
- CE01 : Adquirir els coneixements i les habilitats necessàries per a seguir futurs estudis de doctorat en nanociència i nanotecnologia.
- CE02 : Havent estudiat una àrea de coneixement (física, per exemple), ser capaç de comunicar-se i interaccionar científicament amb col·legues d'altres àrees de coneixement (química, per exemple), en la resolució de problemes plantejats per la nanociència i la nanotecnologia molecular.
- CE04 : Conèixer les aproximacions metodològiques utilitzades en nanociència.
- CE05 : Adquirir els coneixements conceptuals de la química supramolecular que siguen necessaris per al disseny de nous nanomaterials i nanoestructures.
- CE06 : Conèixer les principals tècniques de nanofabricació de sistemes moleculars.
- CE09 : Adquirir coneixements conceptuals sobre els processos d'autoassemblatge i autoorganització en sistemes moleculars.
- CE13 : Conèixer les principals aplicacions biològiques i mèdiques d'aquesta àrea.
Habilitats/Destreses
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que hau de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
Competències bàsiques i generals >>Bàsiques
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Presentar a l'alumnat temes avançats sobre la química supramolecular i l'utilitat que té per a obtindre nanoestructures i nanomaterials d'interés per les aplicacions químiques (catàlisi, sensors), físiques (magnetisme i electrònica molecular) i biomèdiques.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
Se pretende presentar a los alumnos temas avanzados sobre la química supramolecular y su utilidad para obtener nanoestructuras y nanomateriales de interés en cuanto a sus aplicaciones químicas (catálisis, sensores), físicas (magnetismo y electrónica molecular) y biomédicas.
Dades generals
Codi:
38306
Professor/a responsable:
UNTIEDT LECUONA, CARLOS
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,80
Crèdits pràctics:
0,40
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
FISICA APLICADA
Àrea: FISICA DE LA MATERIA CONDENSADA
Crèdits teòrics: 0,8
Crèdits pràctics: 0,4
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN NANOCIÈNCIA I NANOTECNOLOGIA MOLECULAR
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)