Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

La asignatura pretende proveer de la competencia genérica de analizar cualitativamente datos obtenidos en contextos naturales y las competencias específicas de usar las estrategias de análisis cualitativo más adecuadas según el diseño del estudio y de realizar un análisis cualitativo ético, riguroso y de calidad. La asignatura está organizada alrededor de tres ejes: la naturaleza del análisis cualitativo, la práctica del análisis cualitativa y la calidad del análisis. Esta asignatura es una continuación de la que se imparte en el primer cuatrimestre sobre métodos de investigación cualitativa y complementa a las asignaturas sobre análisis cuantitativo de datos.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG11 : Preparar la informació o les dades obtingudes per a analitzar-les, valorar diverses estratègies i fer l'anàlisi.

 

Competències específiques (CE)

  • CE14 : Usar les estratègies d'anàlisi qualitativa més adequades segons el disseny de l'estudi.
  • CE15 : Adquirir la capacitat de sintetitzar la informació, de conceptualitzar les dades i de recontextualitzar l'anàlisi en l'àrea en estudi.
  • CE16 : Fer una anàlisi qualitativa ètica, rigorosa i de qualitat.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis, o pluridisciplinaris, relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals

  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

1. Conocer las bases teóricas y epistemológicas del análisis cualitativo de datos.
2. Saber elegir la estrategia de análisis cualitativo de datos más apropiada.
3. Familiarización con los programas informáticos de análisis de datos cualitativos. 
4. Desarrollar el pensamiento reflexivo.

 

 

Dades generals

Codi: 35707
Professor/a responsable:
FERNANDEZ ALCANTARA, MANUEL
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 1,60
Crèdits pràctics: 0,40
Càrrega no presencial: 3,00

Departaments amb docència

  • Dep.: PSICOLOGIA DE LA SALUT
    Àrea: INFERMERIA
    Crèdits teòrics: 1,6
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix