Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
PRÀCTIQUES EXTERNES S.A.M.U. I EMERGÈNCIES HOSPITALÀRIES

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La asignatura de prácticas externas es la forma de aplicar los conocimiento adquieridos en un contexto real de emergencias en distintos medios (terrestre, acuático y aéreo) y en contextos hospitalario y prehospitalario. Es fundamental que el alumnado aplique los conocimientos adquiridos durante todo el master con el empleo de una cultura en seguridad clínica aplicando la valoración, identificación, evaluación y comunicación de eventos adversos más frecuentes. En la realidad de cada dia, en los equipos de emergencias se produce la transferencia del paciente desde las unidades SAMU a las hospitalarias y viceversa de manera que hay que conseguir las habilidades para transferir al paciente entre niveles asistenciales y distintos servicios sanitarios con la mejor toma de decisiones para cada caso.

Las situaciones de emergencias y catastrofes se identifican como situaciones que alteran el orden de las cosas es por lo que es necesario saber llevar a cabo la comunicación de malas noticias y el apoyo emocional ante la muerte de un ser querido.

Cuanto mayor es la urgencia la actuación que se precisa es más rápida y debe de ser igualmente eficaz, es por ello, que en el modulo de prácticas externas se debe alcanzar un conocimiento actualizado de protocolos estandarizados internacionalmente y vías clínicas sobre los procesos patológicos más frecuente. Teniendo en cuenta las mejores evidencias posibles

Todas las situaciones descritas anteriormente y muchas otras más, se llevaran a cabo con la incorporación del alumnado a las unidades y centros de prácticas de los centros públicos de toda la provincia de Alicante

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Coneixement avançat de l'organització dels sistemes d'emergències hospitalari i prehospitalari, amb capacitat per a desenvolupar les actituds necessàries per a exercir i liderar les funcions de l'equip sanitari.
  • CG12 : Ús d'estratègies i habilitats per a fer procediments terapèutics invasius.
  • CG14 : Coordinació dels coneixements necessaris en el procés patològic amb les cures específiques.
  • CG2 : Identificació de les diferències entre els diversos processos assistencials en l'emergència.
  • CG3 : Adquisició d'habilitats en comunicació per a la relació d'ajuda en l'emergència i la intervenció en crisi davant la catàstrofe.
  • CG4 : Adquisició de coneixements i habilitats per al diagnòstic, tractament i suport vital avançat de les principals emergències i urgències mèdiques en adults i pediatria.
  • CG5 : Direcció, prestació i avaluació de les cures integrals en l'emergència.
  • CG6 : Actitud en el treball, amb una cultura en seguretat clínica que integre la valoració, identificació, avaluació i comunicació dels esdeveniments adversos més freqüents.

 

Competències específiques (CE)

  • CE10 : Coneixement actualitzat de pràctiques clíniques, protocols estandarditzats internacionalment i vies clíniques sobre els processos patològics més freqüents en emergències.
  • CE11 : Aplicació dels mitjans diagnòstics, tractament i assistència al pacient crític.
  • CE20 : Integrar els coneixements i les habilitats de suport vital en situacions de rescat.
  • CE4 : Ús d'una cultura en seguretat clínica en l'assistència sanitària, aplicant-hi la valoració, identificació, avaluació i comunicació dels esdeveniments adversos més freqüents.
  • CE5 : Coneixement dels principis en l'ètica davant l'assistència integral en l'emergència.
  • CE7 : Saber dur a terme la comunicació de males notícies i el suport emocional davant la mort d'un ésser estimat.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Competències transversals

  • CT1 : Capacitat d'adaptació a qualsevol context o escenari.
  • CT10 : Compromís ètic.
  • CT2 : Treball en equip pluridisciplinari/transdisciplinari.
  • CT3 : Lideratge.
  • CT4 : Habilitats en comunicació.
  • CT5 : Capacitat d'anàlisi i presa de decisions.
  • CT6 : Capacitat d'organització i planificació.
  • CT7 : Capacitat de prioritzar.
  • CT8 : Motivació per la qualitat.
  • CT9 : Raonament crític.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

- Integrar los conceptos, habilidades  y actitudes en la práctica real de las emergencias hospitalarias y prehospitalarias

- Aprender a aprender. Capacidad para plantearse preguntas y enfrentarse a la emergencia adquiriendo nuevos conocimientos y experiencias.

- Aplicar los contenidos teóricos y prácticos que han sido trabajados en entornos controlados a la reralidad de las unidades  prehospitalarias y hospitalarias.

- Crear una cultura en práctica profesional reflexiva para seguir planteandose preguntas y seguir aprendiendo.

Tener la capacidad de plantearse preguntas que una vez desarrolladas en el TFM puedan sevir como mejoras en los sistemas sanitarios para la atención de procesos de salud emergentes

 

 

Dades generals

Codi: 35911
Professor/a responsable:
GARCIA ARACIL, NOELIA
Crèdits ECTS: 8,00
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,40
Càrrega no presencial: 7,20

Departaments amb docència

  • Dep.: INFERMERIA
    Àrea: INFERMERIA
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix