Competències i objectius
- Context de l'assignatura per al curs 2021-22
- Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
- Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22
Context de l'assignatura per al curs 2021-22
Gran parte de la civilización humana se ha desarrollado a partir de un régimen energético sustentado en los combustibles fósiles, siendo el carbón y el petróleo, mucho más tarde, los que marcaron la revolución industrial y desarrollo industrial durante el siglo XX. Sin embargo, la sociedad, el sector industrial y los investigadores miran con recelo el agotamiento cercano de estas materias primas, de modo que se está dedicando un gran esfuerzo al desarrollo de nuevas metodologías energéticas eficientes y renovables. Hasta el momento las nuevas energías alternativas se presentan como más caras que aquellas que dependen del petróleo o el gas natural, a excepción de la energía nuclear. En esta asignatura investigaremos y seguiremos el desarrollo de diferentes tecnologías energéticas de modo que el alumno del máster pueda definir las estrategias energéticas alternativas, eficientes, limpias y sostenibles en función de variables socio-económicas,, geopolíticas y tecnológicas. Evaluaremos el impacto ecológico reciente que presentan los nuevos procesos energéticos desde el punto de vista social, económico e industrial.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Tenir els coneixements avançats, en diversos camps de la química, que són necessaris per a abordar amb profunditat un problema relacionat amb la química ambiental i sostenible.
- CG3 : Ser capaç de dissenyar nous processos químics (o modificar els existents) que permeten reduir-ne impacte ambiental.
- CG4 : Ser capaç d'interrelacionar coneixements que permeten abordar problemes des de diversos punts de vista i enriquir les solucions.
- CG7 : Ser capaç de plantejar solucions a problemes relacionats amb la química ambiental i sostenible.
- CG9 : Mostrar un alt grau de compromís amb l'ètica i la responsabilitat tant social com professional.
Competències transversals
- CT2 : Tenir habilitats de comunicació oral i escrita en castellà. Ser capaç d'elaborar i defensar projectes.
Competències específiques:>>d'especialització
- CE1 : Conèixer la situació actual de les diverses fonts d'energia.
- CE2 : Conèixer els nous desenvolupaments energètics i l'impacte ambiental que tenen.
- CE3 : Ser capaç de determinar la possible aplicació de les diverses fonts d'energia, en funció de necessitats diferents.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conéixer la situació actual de les diverses fonts d'energia.
- Conéixer els nous desenvolupaments energètics i l'impacte ambiental que tenen.
- Ser capaç de determinar la possible aplicació de les diverses fonts d'energia en funció de les necessitats.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22
1. Identificar las energías alternativas a partir de indicadores técnicos, económicos, políticos y sociales. Describir las investigaciones en el área de energías alternativas.
2. Cuantificar las reservas, producción y el uso de petróleo en el planeta. Identificar las reservas de gas natural y carbón y evaluar la comercialización del gas para la obtención de hidrógeno.
3. Investigar el desarrollo de nuevos combustibles a partir del carbón y sus posibles aplicaciones.
4. Identificar la situación tecnológica de la energía solar y eólica en España.
;