Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
INSTRUMENTACIÓ ELECTRÒNICA

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

 

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT11 : Tenir capacitat per a l'aprenentatge autònom.
  • CT15 : Capacitat d'adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos, tant a nivell acadèmic com professional.
  • CT2 : Ser capaç de gestionar la informació i el coneixement en l'àmbit disciplinar propi i tenir un nivell d'usuari en les eines bàsiques en TIC.
  • CT3 : Ser capaç de comunicar-se correctament, en els registres oral i escrit, en l'àmbit disciplinar propi.
  • CT4 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CT5 : Capacitat d'organització i planificació.
  • CT6 : Capacitat per a resoldre problemes.
  • CT8 : Tenir capacitat per a treballar en equips de la mateixa disciplina o interdisciplinaris.
  • CT9 : Tenir capacitat de raonament crític.

 

Competencias específicas:>>Módulo de tecnologías de telecomunicación.

  • CTT15 : Capacitat per a desenvolupar instrumentació electrònica, a més de transductors, actuadors i sensors.

 

Competències Bàsiques i Generals

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • O1 : Capacitat per a projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria de telecomunicació.
  • O12 : Tenir habilitats per a l'aprenentatge continuat, autodirigit i autònom.
  • O8 : Capacitat per a l'aplicació dels coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis i mulitidisciplinaris, amb capacitat per a integrar coneixements.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Saber dissenyar i fabricar circuits integrats.
  • Saber dissenyar components de comunicacions, com ara encaminadors, commutadors, concentradors, emissors i receptors en bandes diferents.
  • Saber utilitzar dispositius lògics programables, a més de dissenyar sistemes electrònics avançats, tant analògics com digitals.
  • Saber dissenyar sistemes electrònics avançats, tant analògics com digitals.
  • Saber dissenyar components de comunicacions, com ara encaminadors, commutadors, concentradors, emissors i receptors en bandes diferents.
  • Saber comprendre i dominar els llenguatges de descripció de maquinari per a circuits d'alta complexitat.
  • Saber utilitzar dispositius lògics programables, a més de dissenyar sistemes electrònics avançats, tant analògics com digitals.
  • Saber desenvolupar instrumentació electrònica, a més de transductors, actuadors i sensors.
  • Saber emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • Saber considerar l'ètica i la integritat intel·lectual com a valors essencials de la pràctica professional, a més dels valors d'igualtat.
  • Saber assimilar i adaptar-se a l'evolució contínua de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional.
  • Saber adoptar el mètode científic en el plantejament i la realització de treballs diversos, tant acadèmics com professionals.
  • Ser autocrític en l'anàlisi i millora de la qualitat d'un projecte.
  • Saber assimilar amb facilitat tecnologies actuals, gràcies a la formació analítica i crítica suficient.
  • Saber motivar i tenir motivació per la qualitat i la sostenibilitat.
  • Saber transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic multidisciplinari.
  • Ser responsable en el compliment d'objectius i terminis.
  • Saber treballar en grup.
  • Saber fer frontar, projectar i resoldre problemes reals de la societat en l'àmbit de l'enginyeria.
  • Conéixer i saber aplicar, autònomament i interdisciplinària, nous conceptes i mètodes.
  • Saber gestionar la informació i el coneixement en l'àmbit disciplinar, a més de fer servir com a usuari les eines bàsiques en TIC.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

- Conocer los elementos que constituyen un sistema de medida electrónico.

- Conocer las características, ventajas y limitaciones de los diferentes tipos de subsistemas: sensores, actuadores, acondicionadores, y subsistemas de adquisición y distribución de la señal.

 

 

Dades generals

Codi: 46808
Professor/a responsable:
GALIANA MERINO, JUAN JOSE
Crèdits ECTS: 4,50
Crèdits teòrics: 0,90
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 2,70

Departaments amb docència

  • Dep.: FÍSICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA DEL SENYAL
    Àrea: TEORIA DEL SENYAL I COMUNICACIONS
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix