Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2020-21

El alumno aprenderá los aspectos fundamentales conceptuales y de diseño de las tecnologías más habituales de carácter físico, químico y biológico empleadas para el tratamiento de aguas, así como las tecnologías avanzadas y las nuevas tecnologías emergentes basadas en membranas. Se realizan ejercicios numéricos y prácticas de laboratorio sobre algunas de estas operaciones.

 

 

Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2020-21

General Competences (CG)

  • CG1 : Capacity to synthesis and analyse different sources of information critically.
  • CG2 : Capacity to work in a team, as well as lead, plan and supervise multidisciplinary and multicultural research and work groups. Motivated by quality.
  • CG3 : Capacity to apply the knowledge acquired and understand complex, multidimensional problems. Ability to adapt to new situations.
  • CG4 : Capacity to process, interpret and present data by using qualitative and quantitative analysis techniques.
  • CG5 : Capacity to communicate with experts in other fields.
  • CG6 : Research skills. Initiative and entrepreneurial spirit. Capacity to identify and value emerging technologies.
  • CG7 : Know how to obtain bibliographic and technical information and understand English terminology relating to the subjects.
  • CG9 : Sensitive to environmental topics and the conservation of natural resources.

 

Specific Competences (CE)

  • CE17 : Ability to evaluate different management alternatives from an all-embracing, multidisciplinary approach and choose the most efficient in the framework of sustainable development.
  • CE8 : Understand conventional and advanced water treatment technologies, including new membrane technologies and the capacity to select them according to raw and treated water quality and possible management scenarios.

 

Skills/Skills

  • CB1 : Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos Máster Universitario en Gestión Sostenible y Tecnologías del Agua de la Universidad de Alicante Página 32 de 126 dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio.
  • CB2 : Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
  • CB3 : Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones (y los conocimientos y razones últimas que las sustentan) a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
  • CB4 : Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2020-21

Conocimiento de las tecnologías convencionales y avanzadas, y de las nuevas tecnologías de membranas, para el tratamiento del agua, y capacidad para su selección en función de la calidad del agua bruta y tratada, y de los posibles escenarios de gestión.

 

 

General

Code: 37610
Lecturer responsible:
Boluda Botella, Nuria
Credits ECTS: 9,00
Theoretical credits: 1,38
Practical credits: 1,90
Distance-base hours: 5,72

Departments involved

  • Dept: CHEMICAL ENGINEERING
    Area: CHEMICAL ENGINEERING
    Theoretical credits: 1,38
    Practical credits: 1,9
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught