Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
PRÀCTIQUES

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2015-16

Las prácticas tienen por objeto que el alumno complete su formación como especialista en la enseñanza del español y/o del inglés como  segundas lenguas/ lenguas extranjeras integrando lo aprendido a través de las diferentes asignaturas en la observación crítica y asimilativa de la docencia en el centro en el que realice las prácticas y en su actuación como docente en el aula.
Permitirá a los alumnos entrar en contacto con los protagonistas del proceso de enseñanza-aprendizaje y su entorno social y cultural. Dado que existe la posibilidad de que realice las prácticas en algunas de las universidades del Espacio Europeo con las que se han suscrito convenios de cooperación al respecto, promoverá la movilidad, permitirá adquirir experiencia de primera mano sobre la enseñanza del español y/o del inglés como segundas lenguas/lenguas extranjeras en otro país del Espacio Europeo de Educación Superior, probar la relevancia y aplicabilidad de los conceptos, teorías, estrategias, etc., aprendidos y perfilar su proyecto para el Trabajo Fin de Máster

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Dominar teories, models lingüístics i metodologies aplicables a l'ensenyament de segones llengües, com també mètodes d'investigació i tècniques de recerca d'informació que poden servir de base per a la realització de treballs de recerca sobre l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com a segones llengües / llengües estrangeres.
  • CG2 : Conèixer els problemes específics que conforme a les seues peculiaritats lingüístiques plantegen l'espanyol i/o anglès de cara al seu ensenyament com a segones llengües / llengües estrangeres en els seus diferents nivells i destreses, així com aspectes literaris i culturals necessaris pertinents per a integrar la literatura i la cultura en la classe d'espanyol/anglès L2/LI.
  • CG3 : Ser capaços d'aplicar els coneixements adquirits a la planificació i desenvolupament de treballs de recerca sobre l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com a segones llengües / llengües estrangeres que transmeten, de manera clara, els seus coneixements i els resultats d'aquesta investigació.
  • CG4 : Ser capaços d'aplicar a la docència els coneixements adquirits de l'espanyol i/o anglès com a segones llengües / llengües estrangeres.
  • CG5 : Tenir una actitud crítica i autocrítica, que implica capacitat d'autoavaluació i autocorrecció, i de curiositat intel·lectual que permeta la formació autònoma i l'actualització contínua del coneixement en l'àmbit de l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres.
  • CG6 : Ser capaços de transmetre en la seua activitat professional (investigadora o docent) valors socials i culturals concordes amb l'Europa actual, multilingüe i multicultural.

 

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA1 : Comprender y expresarse en un idioma distinto a los oficiales de la Comunidad Valenciana en su ámbito disciplinar.
  • CGUA2 : Ser capaz de utilizar como usuario herramientas básicas en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaz de expresarse correctamente de modo oral y por escrito en una de las dos lenguas oficiales de la Comunidad Valenciana en su ámbito disciplinar.

 

Competències específiques (CE):>>conceptuals

  • CEE2 : Conèixer models i teories lingüístiques sobre l'ensenyament i adquisició de segones llengües / llengües estrangeres que serveixen de base per a la investigació en la matèria, així com per a la planificació fonamentada i avaluació de l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres.
  • CEE3 : Conèixer i valorar les possibilitats que brinden les Tecnologies de la Informació i la Comunicació com a eina per a la investigació i l'aprenentatge autònom així com per al desenvolupament del procés d'ensenyament i aprenentatge de segones llengües/llengües estrangeres.
  • CEE4 : Conèixer aspectes lingüístics de l'espanyol o de l'anglès, en els diferents nivells i destreses comunicatives, pertinents des del punt de vista de la investigació i de la docència, així com línies i mètodes d'investigació específics d'aquestes matèries.
  • CEE5 : Conèixer el paper de la literatura i cultura de l'espanyol i/o anglès com a instrument per al desenvolupament de la competència comunicativa de la llengua, així com les línies i possibilitats d'investigació en aquest àmbit.
  • CEE6 : Conèixer i comprendre la bibliografia especialitzada, la terminologia i les eines conceptuals que puguen servir de base per a la planificació de la docència i per a la investigació, tant pel que fa als aspectes comuns a l'ensenyament de segones llengües / llengües estrangeres, com en relació amb la seua aplicació a l'espanyol o l'anglès.

 

Competències específiques (CE):>>procedimentals

  • CPE13 : Aplicar els coneixements adquirits en la planificació i desenvolupament de programes docents que seran implementats en les pràctiques del Màster, així com a l'anàlisi d'actuacions i contextos docents.

 

Competències específiques (CE):>>actitudinals

  • CAE14 : Tenir una actitud flexible i crítica davant de la diversitat de teories, tendències i metodologies en la investigació sobre ensenyament de segones llengües (espanyol o anglès).
  • CAE15 : Ser capaç d'actualitzar i desenvolupar, de manera autònoma, els coneixements relacionats amb l'ensenyament de l'espanyol o l'anglès com L2/L1.
  • CAE16 : Demostrar capacitat per a la col·laboració, el compromís i la responsabilitat en les tasques individuals i conjuntes que es requereixen per a formar-se com a futur docent i investigador en anglès / espanyol.
  • CAE17 : Mostrar una actitud positiva davant del multilingüisme i multiculturalisme de l'Europa actual partint de l'ensenyament de l'anglès/espanyol.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Analitzar el projecte curricular.
  • Reflexionar sobre l'aplicabilitat del que s'ha aprés.
  • Analitzar, de manera crítica i constructiva, actuacions docents.
  • Analitzar mètodes, materials i tècniques d'avaluació.
  • Aplicar el que s'ha aprés a la planificació i el desenvolupament d'unitats docents.
  • Usar adequadament termes i eines conceptuals.
  • Fer el portafolis.
  • Ser responsable en els treballs indviduals.
  • Col·laborar en els treballs col·lectius.
  • Desenvolupar una actitud flexible i crítica davant la diversitat de mètodes, teories i perspectives.
  • Actuar d'acord amb els valors del multilingüisme i multiculturalisme de l'Europa actual.
  • Desenvolupar la capacitat de treballar autònomament.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16

Objetivos conceptuales

1. Que los alumnos conozcan modelos, métodos etc., que modelan la enseñanza del español y/o del inglés como segundas lenguas/ lenguas extranjeras en un entorno docente concreto.


 Objetivos procedimentales
2. Que los alumnos analicen el proyecto curricular y el contexto en el que se desarrolla la docencia.
3. Que apliquen lo aprendido en las diferentes asignaturas a la observación crítica y asimilativa de la docencia en el centro en el que realice las prácticas.
4. Que los alumnos apliquen lo aprendido en las diferentes asignaturas  en su actuación como docente.
5. Que los alumnos reflexionen sobre la aplicabilidad de lo aprendido, identifiquen sus carencias y planteen acciones de mejora.
6. Que reflejen sus análisis y experiencias en un porfolio que recoja sus actividades, valoraciones, reflexiones críticas y las relacionen con las competencias.

3. Objetivos actitudinales

7. Que demuestren capacidad para la colaboración, el compromiso y la responsabilidad en las tareas conjuntas.
8. Que desarrollen su  responsabilidad en las tareas individuales.
9. Que desarrollen la capacidad para promover la participación y contribuir a crear un clima de trabajo adecuado.
10. Que desarrollen una actitud crítica y autocrítica
11. Que desarrollen y mantengan el interés por la actualización del conocimiento en la materia propia del módulo.
12. Que manifiesten en el desarrollo de sus tareas valores sociales y culturales acordes con el multilingüismo y multiculturalismo de la Europa actual.

 

 

Dades generals

Codi: 39024
Professor/a responsable:
MARTINEZ LINARES, MARIA ANTONIA
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ESPANYOLA, LINGÜÍSTICA GENERAL I TEORIA DE LA LITERATURA
    Àrea: LLENGUA ESPANYOLA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix