Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2021-22
La asignatura queda contextualizada en un máster de turismo, por la aplicación que tiene para los profesionales del sector turístico, el conocimiento de los factores determinantes del Marketing de los productos y servicios turísticos.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2021-22
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Tenir visió innovadora, prospectiva i proactiva.
- CG2 : Definir prioritats en la consecució d'objectius.
- CG3 : Adaptar-se a noves situacions.
- CG5 : Treballar en un context de responsabilitat social.
- CG6 : Interpretar i avaluar amb esperit crític els resultats obtinguts.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Aplicar instruments de planificació.
- CE11 : Conèixer les tendències i la dinàmica dels mercats turístics.
- CE15 : Diagnosticar necessitats i oportunitats i identificar les potencialitats i amenaces de la destinació.
- CE4 : Comprendre el marc legal que regula les activitats turístiques.
- CE5 : Comprendre la importància de les xarxes en les quals l'organització està immersa i saber posicionar-s'hi.
- CE9 : Conèixer les polítiques que afecten la destinació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conéixer les institucions i fonts d'informació en relació amb el comerç turístic internacional.
- Saber interpretar els principals indicadors de l'estat i evolució dels mercats turístics internacionals.
- Fer un treball de recerca comercial, en grups de 3 a 7 persones, en l'àmbit del comerç turístic internacional.
- Conéixer els efectes de modificar les variables del màrqueting-mix (preu, producte, promoció i distribució), en els diversos grups d'interés que formen part de l'entorn de l'empresa turística internacional (proveïdors, clients, governs, etc.).
- Interpretar la viabilitat d'una internacionalització de la comercialització turística del producte, sobre la base d'indicadors i estudis de mercat existents.
- Redactar, formalment i estructurada, un treball d'investigació original.
- Presentar i defendre el treball de recerca comercial en turisme.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22
Adquisición de los conocimientos teóricos y prácticos relativos a los contenidos de la asignatura
• Tomar decisiones de carácter profesional/empresariales en las que el foco de atención sea el Marketing.
• Ser capaz de reconocer tendencias en el mercado que influyen en el desarrollo de las actividades de marketing turístico.
• Reconocer los distintos condicionantes del proceso de intercambio de productos.
• Redacción formal y estructurada de un trabajo de investigación original.
• Presentación y defensa del trabajo de investigación comercial en turismo llevado a cabo por los diferentes grupos.
Dades generals
Codi:
41017
Professor/a responsable:
MUÑOZ GARCIA, JOSE LUIS
Crèdits ECTS:
4,00
Crèdits teòrics:
0,80
Crèdits pràctics:
0,80
Càrrega no presencial:
2,40
Departaments amb docència
-
Dep.:
MÀRQUETING
Àrea: COMERCIALITZACIO I INVESTIGACIO DE MERCATS
Crèdits teòrics: 0,8
Crèdits pràctics: 0,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN DIRECCIÓ I PLANIFICACIÓ DEL TURISME
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 2)