Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2021-22
El estudio de esta asignatura permitirá a los alumnos del Máster en Dirección y Planificación del Turismo alcanzar los siguientes objetivos generales: por un lado, reflexionar sobre el concepto actual de ocio, en especial sobre aquellas actividades que constituyen su dimensión comercial o productiva y, más específicamente, aquellas que constituyen la oferta turística complementaria; y por otro, analizar la problemática específica relativa a la gestión de determinadas empresas de ocio: navieras de cruceros y de chárter náutico, puertos deportivos, campos de golf, parques temáticos y las dedicadas al turismo de aventura.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2021-22
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Tenir visió innovadora, prospectiva i proactiva.
- CG2 : Definir prioritats en la consecució d'objectius.
- CG3 : Adaptar-se a noves situacions.
- CG4 : Prendre decisions i resoldre problemes.
- CG6 : Interpretar i avaluar amb esperit crític els resultats obtinguts.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprensió del concepte actual d'oci i, especialment, de les activitats que en constitueixen la dimensió comercial o productiva.
- Coneixement de la problemàtica específica de la gestió de determinades empreses d'oci: navilieres de creuers i de xàrter nàutic, ports esportius, estacions nàutiques, camps de golf i parcs temàtics.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22
Objetivos específicos:
- Comprender el papel del ocio en la sociedad actual, conocer sus dimensiones y las oportunidades que supone en el negocio turístico.
- Identificar lo que representa la oferta complementaria, así como sus interrelaciones con el resto de agentes del sector turístico.
- Conocer las claves de la gestión de los distintos tipos de oferta náutica: cruceros y chárter náutico, instalaciones náuticas de recreo y estaciones náuticas.
- Conocer los elementos esenciales de la gestión de un campo de golf.
- Conocer las peculiaridades de la gestión de un parque temático.
- Distinguir las diferentes modalidades de turismo de aventura y conocer la problemática específica de su gestión.
Dades generals
Codi:
41007
Professor/a responsable:
Ubeda García, Maria Mercedes
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
ORGANITZACIO D'EMPRESES
Àrea: ORGANITZACIO D'EMPRESES
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN DIRECCIÓ I PLANIFICACIÓ DEL TURISME
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)