Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2015-16

L'assignatura Electromecànica pretén donar a l'alumne una visió global i unificadora dels sistemes electromecànics, posant l'accent en dues parts ben diferenciades: motors elèctrics i variadors de freqüència, i Pneumàtica i Electro-pneumàtica industrial. Al llarg del curs es plantegen problemes de disseny i càlcul simples en les classes de teoria, per després a les classes pràctiques abordar problemes o projectes reals en el camp industrial. Per tant, l'assignatura tracta tots aquests aspectes d'una forma global, per tal d'ensenyar com afrontar el disseny i desenvolupament d'un projecte complet dins del camp de la electromecànica.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG2 : Prendre decisions en el disseny i la planificació d'un projecte de robòtica o d'automatització tenint en compte criteris de qualitat i mediambientals.
  • CG5 : Entendre articles científics actuals de robòtica i automatització.
  • CG6 : Anàlisi, síntesi de problemes i presa de decisions.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG10 : Raonament crític.
  • CG11 : Aplicar en cada situació els requeriments i responsabilitats ètiques, i el codi deontològic.
  • CG7 : Treballar, planificar, ordenar i supervisar el treball en equips multidisciplinaris.
  • CG9 : Habilitat en les relacions interpersonals.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG12 : Capacitat per a aplicar els coneixements a problemes reals.
  • CG13 : Capacitat per a treballar i aprendre de manera autònoma.

 

Competències específiques:>>robòtica

  • CERO3 : Capacitat per a abordar problemes de cinemàtica directa i inversa, utilitzant les matrius de transformació per a modelar sistemes articulats.
  • CERO4 : Capacitat per a analitzar i entendre les restriccions en la dinàmica dels sistemes articulats.
  • CERO5 : Comprendre el funcionament de les màquines elèctriques i conèixer la seua utilització com a actuadors en robòtica.
  • CERO6 : Conèixer el funcionament de transmissions i reductors i la seua aplicació als sistemes articulats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Resolució de càlculs de centres de gravetat de cossos de diferents geometries.
  • Aplicació de les matrius de canvi de sistema de referència.
  • Anàlisi i modelatge cinemàtic i dinàmic d'un sistema articulat, perquè funcione correctament.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16

 

1. Ser capaços de modelar i analitzar sistemes mecànics i elèctrics.

2. Conèixer els principis de funcionament dels motors elèctrics de corrent altern i corrent continu.

3. Conèixer els camps d'aplicació dels diferents tipus de motors en aplicacions industrials reals.

4. Conèixer els principis de funcionament dels sistemes pneumàtics i electro-pneumàtics industrials.

5. Conèixer els elements de treball d'un sistema pneumàtic i electro-pneumàtic: comandament, distribució, vàlvules de regulació i control, sensors i detectors.

6. Ser capaços de dissenyar un sistema pneumàtic i / o electro-pneumàtic industrial amb les seves respectives característiques de seguretat.

 

 

Dades generals

Codi: 37804
Professor/a responsable:
JARA BRAVO, CARLOS ALBERTO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FÍSICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA DEL SENYAL
    Àrea: ENGINYERIA DE SISTEMES I AUTOMÀTICA
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix