Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2016-17
Itinerari B: “Aplicacions i investigació en l'administració pública i en les empreses editorials”. Aquest itinerari del mòdul 2 es concreta en tres matèries de 10 crèdits cadascuna, que s'impartiran en el segon semestre del primer curs
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- 1 : Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaços de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- 2 : Ser capaços d'integrar coneixements lingüístics i culturals d'aquesta àrea d'estudi per a enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis, des d'una perspectiva de gènere.
Competències específiques:>>itinerari B
- nº 12 : Dissenyar i desenvolupar programes de dinamització cultural i lingüística en l'àmbit públic i privat a partir del coneixement del context legal, cultural i sociolingüístic valencià.
Competències específiques:>>orientació professional
- nº 15 : Identificar les situacions i necessitats que requerisquen la intervenció del professional amb els recursos apropiats i segons criteris de qualitat.
Competències específiques del màster
- nº 8 : Saber avaluar, seleccionar i desenvolupar recursos i materials per a la docència de la llengua i la literatura catalanes, d'acord amb les prescripcions del sistema educatiu valencià, i amb una atenció especial a la diversitat cultural i lingüística i als nous formats de comunicació.
- nº 9 : Saber gestionar de manera operativa els recursos documentals, de personal, infraestructura i logística en empreses de comunicació, serveis lingüístics i institucions educatives en contextos sociopolítics diferents, administratius i legals.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer el marc legal que afecta la glotopolítica en general i la llengua catalana en particular.
- Dominar les metodologies específiques sobre l'ensenyament de llengües per a adults.
- Controlar els fonaments teòrics sobre la promoció lingüística i cultural.
- Conèixer els formats documentals del llenguatge administratiu.
- Aplicar els coneixements adquirits per a intervenir en la mediació interlingüística.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
1. Conéixer les funcions d'assessorament i dinamització que duen a terme els serveis lingüístics, generalment d'àmbit institucional, així com l'estructura administrative i peculiaritats del funcionament.
2. Saber aplicar recursos tècnics i informàtics que faciliten les operacions d'assessorament lingüístic en un entorn digital avançat, incloent-hi la integració en xarxes socials
3. Dominar principis i tècniques en gestió de recursos humans en organitzacions i empreses
Dades generals
Codi:
40407
Professor/a responsable:
MARTIN PASCUAL, LLUCIA
Crèdits ECTS:
10,00
Crèdits teòrics:
2,00
Crèdits pràctics:
2,00
Càrrega no presencial:
6,00
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIA CATALANA
Àrea: FILOLOGIA CATALANA
Crèdits teòrics: 2
Crèdits pràctics: 2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN ASSESORAMENT LINGÜÍSTIC I CULTURA LITERARIA. APLICACIONS AL CONTEXT VALENCIÀ
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 1)