Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2019-20

El Practicum II se inscribe en el espacio de actuación específica del alumnado en el área de Departamento de Lengua y Literatura Castellana del instituto en el que realizan las prácticas.

El centro de interés se proyectará sobre el mencionado Departamento, su organización y administración en relación con el desarrollo de las tareas didácticas del área a lo largo de las etapas obligatoria y postobligatoria. Es decir, su participación en el segundo nivel de concreción curricular.

Del mismo modo se pondrá en contcto con la presencia del Departamento en las actividades generales en las que participa, desde los órganos colegiados en los que está institucionalmente representado (COCOPE, por ejemplo) como en lo que se refiere a la atención a la diversidad y otras actividades.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2019-20

General Competences (CG)

  • CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
  • CG11 : Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
  • CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
  • CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
  • CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
  • CG6 : Desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
  • CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.

 

Specific Competences:>>Generic Module (CGe)

  • CGe10 : Relacionar l'educació amb el medi i comprendre la funció educadora de la família i la comunitat, tant en l'adquisició de competències i aprenentatge, com en l'educació en el respecte dels drets i llibertats, en la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, i en la igualtat de tractament i no-discriminació de les persones amb discapacitat.
  • CGe12 : Adquirir habilitats socials en la relació i orientació familiar.
  • CGe7 : Conèixer i aplicar recursos i estratègies d'informació, tutoria i orientació acadèmica i professional.
  • CGe8 : Promoure accions d'educació emocional, en valors i formació ciutadana.

 

Specific Competences:>>Specific Module (CE)

  • CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
  • CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
  • CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
  • CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor els aportacions dels estudiants.
  • CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.

 

Specific Competences:>>Work Experience (CP)

  • CP1 : Adquirir experiència en la planificació, en la docència i en l'avaluació de les matèries corresponents a l'especialització.
  • CP2 : Acreditar un bon domini de l'expressió oral i escrita en la pràctica docent.
  • CP3 : Dominar les destreses i les habilitats socials necessàries per a fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i la convivència.
  • CP4 : Participar en les propostes de millora en els diferents àmbits d'actuació a partir de la reflexió sobre la pràctica.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2019-20

No data

 

 

General

Code: 12140
Lecturer responsible:
SOLER QUILEZ, GUILLERMO
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 0,60
Distance-base hours: 5,40

Departments involved

  • Dept: GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
    Area: DIDACTICS AND SCHOOL ORGANISATION
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0
  • Dept: INNOVATION AND DIDACTIC TRAINING
    Area: TEACHING LANGUAGE AND LITERATURE
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.
  • Dept: PSYCHOLOGY OF DEVELOPMENT AND DIDACTICS
    Area: DIDACTICS AND SCHOOL ORGANISATION
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0

Study programmes where this course is taught