Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2014-15

Les activitats formatives del Prácticum I i II es regulen mitjançant el següent esquema: En la Universitat d'Alacant: [1 crèdit ECTS] a) Reunions amb grups d'estudiants, destinades a la presentació i l'avaluació de la matèria, així com a l'anàlisi, la discussió i el debat sobre l'experiència i la relació entre teoria i pràctica. b) Reunions individuals o de grups reduïts amb el professorat tutor per a resoldre o analitzar qüestions o per a orientar (Aquestes tutories podran ser presencials i/o a través del Campus Virtual) En el centre de pràctiques: [3 crèdits ECTS per al PI i 5 crèdits ECTS per al PII] a) Reunions amb grups d'estudiants que realitzen pràctiques en el mateix centre, destinats a tractar assumptes i situacions reals que es van produint en la pràctica. b) Activitats d'immersió/observació. En col·laboració amb el coordinador de pràctiques en les seues tasques i en la seua actuació docent en l'aula. Assistència a claustres, reunions d'equips docents, sessions d'avaluació, etc. c) Activitats d'intervenció educativa. Presència activa, amb diferents graus de responsabilitat en activitats encomanades. Participació en activitats de tutories, programes educatius i/o projectes d'innovació educativa.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2014-15

General Competences (CG)

  • CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
  • CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
  • CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
  • CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
  • CG6 : Desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
  • CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.

 

Specific Competences:>>Generic Module (CGe)

  • CGe10 : Relacionar l'educació amb el medi i comprendre la funció educadora de la família i la comunitat, tant en l'adquisició de competències i aprenentatge, com en l'educació en el respecte dels drets i llibertats, en la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, i en la igualtat de tractament i no-discriminació de les persones amb discapacitat.
  • CGe8 : Promoure accions d'educació emocional, en valors i formació ciutadana.

 

Specific Competences:>>Specific Module (CE)

  • CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
  • CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.

 

Specific Competences:>>Work Experience (CP)

  • CP1 : Adquirir experiència en la planificació, en la docència i en l'avaluació de les matèries corresponents a l'especialització.
  • CP2 : Acreditar un bon domini de l'expressió oral i escrita en la pràctica docent.
  • CP3 : Dominar les destreses i les habilitats socials necessàries per a fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i la convivència.
  • CP4 : Participar en les propostes de millora en els diferents àmbits d'actuació a partir de la reflexió sobre la pràctica.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2014-15

Els objectius generals d’aquesta assignatura són:
 
-     Analitzar les característiques socioculturals i sociolingüístiques de l’alumnat del centre de practiques i del seu entorn.
-     Conéixer la documentació relativa a la planificació docent del centre de pràctiques incloses al PEC: DPP, PNL, PCC, PA, PAT, PAD, RRI etc.
-     Conéixer i analitzar les principals característiques organitzatives i metodològiques dels programes educatius bilingües que s’imparteixen al centre.
-     Conéixer i aplicar els principis del tractament integrat de llengües (alumnes de matèries lingüístiques) a la intervenció didàctica i a l’elaboració i posada en pràctica d’unitats didàctiques de la matèria d’especialitat.
-     Conéixer i aplicar els principis del tractament integrat de llengües i continguts (alumnes de matèries no lingüístiques) a la intervenció didàctica i a l’elaboració i posada en pràctica d’unitats didàctiques de la matèria d’especialitat.
-     Analitzar els processos de comunicació que es desenrotllen en la interacció didàctica que es produeix dins dels programes educatius plurilingües i posar en pràctica estratègies comunicatives basades en textos acadèmics de caràcter argumentatiu i expositiu.
-     Desplegar estratègies didàctiques per a l’atenció a la diversitat linguisticocultural en l’aula.
Elaborar i posar en pràctica estratègies d’avaluació didàctica dins del context d’un Programa de Ensenyament en Valencià (PEV).

 

 

General

Code: 12123
Lecturer responsible:
MONTOYA ABAT, JOAN ANTONI
Credits ECTS: 4,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 0,40
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: CATALAN STUDIES
    Area: CATALAN STUDIES
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,4
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught