Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I SANITAT EN EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. PROCESSOS SANITARIS

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2015-16

Desarrollar la capacidad necesaria en los futuros profesores para que atiendan la diversidad de cada alumno o alumna que puedan tener en sus aulas. Fomentar la necesidad de valorar a cada alumno según su propia personalidad y habilidades especiales. La diversidad es un hecho en todo conjunto de personas, y más importante aún si se trata del contexto educativo, por lo que los profesores futuros han de saber interiorizar este hecho a la hora de realizar su trabajo educativo y llevarlo día a día. En el desarrollo de la materia, de acuerdo con los principios de la Ley Educativa actual, implica desarrollar un perfil de profesor que sepa combinar los aspectos reflexivos, críticos y técnicos relativos a la enseñanza y APLICADOS A LA ATENCIÓN DE la Diversidad. Se pretende dar la información que se considera relevante para mejorar la calidad de la educación que dé la formación más adecuada para llevarla a cabo en el verdadero contexto, que es la Sociedad; Sociedad cada vez más diversa. Para llevar a cabo esta tarea, el profesor debe convertirse en un agente activo de su propio proceso de formación, muy en especial, en la ATENCIÓN A LA DIVERSIDAD para establecer los parámetros de calidad de la enseñanza y renovación pedagógica. La asignatura está diseñada para conocer la importancia y el enriquecimiento que tiene para toda la comunidad educativa la diversidad de alumnos en las aulas.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
  • CG11 : Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
  • CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
  • CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
  • CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
  • CG2 : Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
  • CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.

 

Competències específiques:>>mòdul específic (CE)

  • CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
  • CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
  • CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
  • CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
  • CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
  • CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor els aportacions dels estudiants.
  • CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
  • Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius.
  • Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursades.
  • Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb altres i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
  • Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
  • Treballar en equip amb altres professionals de l'educació per a enriquir la seua formació.
  • Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del seu posterior desenvolupament professional.
  • Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
  • Conèixer els continguts que es cursen en els respectius ensenyaments.
  • Conèixer els desenvolupaments teòric-pràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
  • Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
  • Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i valoritze les aportacions dels estudiants.
  • Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
  • Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul a l'esforç.
  • Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16

OBJETIVOS COGNITIVOS:

1. Comprender la importancia de la atención en el proceso de enseñanza-aprendizaje  a todos los alumnos y alumnas

2. Aprender las características de las adaptaciones curriculares.

3. Aprender las características del trabajo por competencias

4. Comprender las líneas que potencian la educación inclusiva

OBJETIVOS ACTITUDINALES

1. Valorar la Diversidad en el aula como riqueza en el proceso de enseñanza-aprendizaje

2. Potenciar la importancia del reciclaje constante en los docentes para atender a las necesidades de todos los alumnos y las demandas sociales

3. Desarrollar las habilidades que tiene cada alumno como puntos fuertes para ayudarle a superar las dificultades.

OBJETIVOS INSTRUMENTALES:

1. Usar las estrategias propias de la comunicación aumentativa

2. Trabajar con cierta agilidad las herramientas que ayuden a las personas invidentes

3. Desarrollar las tics para la atención a la Diversidad.

4. Elaborar adaptaciones curriculares que capaciten a todos los alumnos a aprender con el máximo de posibilidades.

 

 

 

Dades generals

Codi: 12078
Professor/a responsable:
RODRIGUEZ BRAVO, JOSEFA
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 0,80
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,00

Departaments amb docència

  • Dep.: PSICOLOGIA DE LA SALUT
    Àrea: PSICOLOGIA BÀSICA
    Crèdits teòrics: 0,8
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix