Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2020-21

When considering the professional profile of the secondary teachers, we find several fields of crucial importance. On the one hand, teachers have to help students get ready for the challenges they will meet after leaving school. On the other, counseling students along their academic life is getting more and more important. Therefore, the teaching of a second language, in accordance with the principles of the new educational act (LOMCE), demands a new profile: EFL teachers are expected to make their students aware of the relevant cultural and linguistic singularities of the English language, so that students can have access to information from the different countries using that language. It is believed that this will certainly improve the education system. Teachers must be active agents of their own training so that in the end they may push the pedagogic renovation forward and establish their own quality parameters. For all these reasons, teachers must keep abreast of changes in our linguistic policy, especially all those related to CLIL, because that’s the only way of knowing what an EFL teacher has to aim for and achieve. This subject will allow future teachers to effectively apply the techniques and competencies of second language teaching. of the English tongue and give an idea of the necessary profile to turn into an effective professional, somebody opened to the changes and challenges that promote the development of the students of secondary education.

 

 

Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2020-21

General Competences (CG)

  • CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
  • CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
  • CG11 : Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
  • CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
  • CG14 : Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seua situació actual, perspectives i interrelació amb la realitat social de cada època.
  • CG2 : Conocer el cuerpo de conocimientos didácticos en torno a los procesos de enseñanza y aprendizaje respectivos. Para la formación profesional se incluirá el conocimiento de las respectivas profesiones.
  • CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
  • CG5 : Concretar el currículum que es vaja a implantar en un centre docent participant en la seua planificació col·lectiva.
  • CG6 : Desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
  • CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
  • CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
  • CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2020-21

The objectives for this subject are the following ones:

1. To be introduced to Applied Linguistics.

2. To learn about the theories of linguistics and educational psychology.

3. To know about the approaches and methodologies of language learning.

4. To increase students' knowledge in learning styles, multiple intelligences and the use of multimodality.

5. To use literature in the EFL classroom.

6. To increase students' knowledge in the Communicative Approach, Task-based Teaching and Content and Language Integrated Learning (CLIL) 

7. To get familiarised with the Learning Design Specification (LDS) in Blended Learning instruction. 

8. To learn about evaluation criteria, reflective tools in the teaching-learning process and error correction.

9. To be informed about the teacher training.

10. To be familiar with the Spanish educational system.

11. To know how to design a syllabus.

12. To learn about the teaching of the different skills: reading, writing, listening and speaking.

 

 

 

General

Code: 12050
Lecturer responsible:
AGULLO BENITO, INMACULADA
Credits ECTS: 9,00
Theoretical credits: 1,40
Practical credits: 2,20
Distance-base hours: 5,40

Departments involved

  • Dept: ENGLISH STUDIES
    Area: ENGLISH STUDIES
    Theoretical credits: 1,4
    Practical credits: 2,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught