Competències i objectius

SENSE DOCÈNCIA EN AQUEST CURS ACADÈMIC
Informació provisional. Pendent d'aprovació.

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

Es una asignatura instrumental relacionada con el uso de las Tecnología de la Información y la Comunicación (TIC), la investigación científica para la generación de conocimiento y la implementación de este conocimiento en la práctica de la nutrición humana y dietética.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2023-24

Competències específiques (CE)

  • E14 : Tenir capacitat d'elaborar informes i emplenar registres relatius a intervenció professional del dietista nutricionista.
  • E52 : Adquirir la formació bàsica per a l'activitat investigadora, amb capacitat per aformular hipòtesis, recollir i interpretar la informació per a la resolució de problemes seguint el mètode científic, i comprendre la importància i les limitacions del pensament científic en matèria sanitària i nutricional. Comprendre i utilitzar la terminologia que es fa servir en ciències de la salut.
  • E53 : Conèixer, valorar críticament i saber utilitzar i aplicar les fonts d'informació relacionades amb la nutrició, l'alimentació, estils de vida i aspectes sanitaris.
  • E54 : Conèixer, valorar críticament i saber utilitzar i aplicar les fonts d'informació relacionades amb nutrició, alimentació, estils de vida i aspectes sanitaris.
  • E55 : Conèixer els sistemes d'informació sanitària.

 

Competències transversals específiques de titulació:>>competències en un idioma estranger

  • CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger.

 

Competències transversals específiques de titulació:>>competències informàtiques i informacionals

  • CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.

 

Competències transversals específiques de titulació:>>competències en comunicació oral i escrita

  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals del títol (CG):>>Mòdul dela nutrició, la dietètica i la salut

  • 51 : Ser capaç de fonamentar els principis científics que sustenten la intervenció del dietista nutricionista, supeditant la seua actuació professional a l'evidència científica.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Demostrar l'ús dels recursos adequats per a localitzar, recuperar, organitzar i avaluar la informació sobre dietètica i nutrició en la bases de dades especialitzades i en la xarxa en general.
  • Identificar preguntes d'investigació de rellevància per a la dietètica i la nutrició.
  • Comprendre el procés de recerca i discutir els principals avantatges i les limitacions dels principals dissenys de recerca.
  • Descriure i reconèixer l'estructura i els continguts dels apartats dels comunicats científics.
  • Valorar críticament articles i dissenys d'investigació.
  • Ser conscients del valor i de la rellevància de les evidències científiques per a fonamentar la pràctica del dietista i nutricionista.
  • Col·laborar, amb equips de recerca, en les següents fases del procés de recerca: determinació de preguntes de recerca amb rellevància per a la pràctica, la cerca bibliogràfica i la recollida de dades.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

 

  • Demostrar que utiliza los recursos adecuados para localizar, recuperar, organizar y evaluar la información sobre dietética y nutrición en la bases de datos especializadas y en la Red, en general.
  • Identificar preguntas de investigación de relevancia para la dietética y nutrición.
  • Comprender el proceso de investigación y discutir las principales ventajas y limitaciones de los principales diseños de investigación.
  • Describir y reconocer la estructura y contenidos de los apartados de los comunicados científicos.
  • Valorar críticamente artículos y diseños de investigación.
  • Ser conscientes del valor y de la relevancia de las evidencias científicas para fundamentar la práctica del dietista-nutricionista.
  • Colaborar, con equipos de investigación, en las siguientes fases del proceso de investigación: determinación de preguntas de investigación con relevancia para la práctica, búsqueda bibliográfica y recogida de datos.

 

 

 

Dades generals

Codi: 27539
Professor/a responsable:
Orts Cortés, María Isabel
Crèdits ECTS: 9,00
Crèdits teòrics: 2,80
Crèdits pràctics: 0,80
Càrrega no presencial: 5,40

Departaments amb docència

  • Dep.: INFERMERIA
    Àrea: INFERMERIA
    Crèdits teòrics: 2,8
    Crèdits pràctics: 0,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix