Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2022-23

La asignatura Química Aplicada es la única que dentro del plan de estudios del Grado en Nutrición Humana y Dietética que corresponde a la Materia “Química”, por lo cual su papel en el contexto del plan formativo del grado es esencial para que los alumnos comprendan las bases de muchos de los procesos químicos, bioquímicos y biológicos que posteriormente estudiarán en otras asignaturas. Considerando la diversidad de conocimientos químicos de base que poseen los alumnos que ingresarán en el Grado, es necesario que los conceptos físico-químicos básicos (estequiometría, enlace químico, termodinámica, cinética y equilibrio químico) que rigen los procesos antes citados sean ya conocidos por los alumnos antes de recibir otros conocimientos dentro del plan de estudios del Grado. Por ello dichos conceptos deben ser impartidos de forma explícita y clara y dándole una especial importancia a la resolución de problemas químicos que representen el amplio abanico de posibilidades que los alumnos se encontrarán a lo largo del Grado. Por todo ello se considera esencial que la asignatura Química Aplicada se imparta en el primer semestre del Grado y como base para otras materias a desarrollar con posterioridad.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2022-23

Competències específiques (CE)

  • E10 : Adquirir habilitats pràctiques d'experimentació, incloent-hi la utilització correcta de reactius i instrumentació química, així com la valoració de riscos en el treball de laboratori la i gestió adequada de residus.
  • E11 : Analitzar i interpretar els resultats de l'experimentació en el laboratori, relacionant-los amb les propietats i reactivitat dels compostos orgànics i inorgànics.
  • E4 : Establir relacions entre les propietats de les substàncies i la seua composició química.
  • E5 : Adquirir coneixements bàsics sobre les transformacions químiques: estequiometria, termoquímica, termodinàmica i equilibri.
  • E6 : Conèixer les propietats més rellevants de l'aigua i la seua importància química i bioquímica, així com de les dissolucions i col·loides.
  • E7 : Conèixer els fonaments de la cinètica química.
  • E8 : Comprendre i caracteritzar els principals tipus de reaccions químiques (àcid-base, oxidació-reducció, etc.) així com les seues principals aplicacions.
  • E9 : Resoldre problemes qualitatius i quantitatius sobre aspectes fonamentals i aplicats de la química.

 

Competències transversals específiques de titulació:>>competències en un idioma estranger

  • CT1 : Llegir i comprendre textos en un idioma estranger.

 

Competències transversals específiques de titulació:>>competències informàtiques i informacionals

  • CT2 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.

 

Competències transversals específiques de titulació:>>competències en comunicació oral i escrita

  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals del títol (CG):>>Mòdul de formació bàsica

  • 1 : Conèixer els fonaments químics, bioquímics i biològics d'aplicació en nutrició humana i dietètica.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Proporcionar una base de coneixements químics.

  • Coneixement de les lleis fonamentals de la química: estequiometria, estructura i enllaç químic.

  • Estudi de les propietats dels diversos estats d'agregació.

  • Estudi de les propietats de dissolucions i sistemes col·loïdals.

  • Termodinàmica i cinètica de les reaccions químiques.

  • Reconeixement dels diversos tipus d'equilibris químics.

  • Estudi dels mètodes de determinació de la composició química de la matèria.

  • Possibilitar que l'alumnat es familiaritze amb el treball en laboratoris de química.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23

  • Conocimiento de las normas de seguridad básicas en laboratorios de Química.
  • Fomentar las aptitudes en el planteamiento y resolución de problemas químicos básicos.
  • Desarrollo de capacidad crítica para la resolución de problemas.
  • Realización de cálculos sencillos y adquisición de las herramientas necesarias para ello.
  • Conocimiento de las leyes básicas que rigen los equilibrios químicos

 

 

Dades generals

Codi: 27503
Professor/a responsable:
HIDALGO NUÑEZ, MARIA MONTSERRAT
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: QUÍMICA FÍSICA
    Àrea: QUÍMICA FÍSICA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
  • Dep.: QUÍMICA ANALÍTICA, NUTRICIÓ I BROMATOLOGIA
    Àrea: QUÍMICA ANALÍTICA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix