Facultats i centres
Serveis administratius
Serveis generals
En el marc de la titulació de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport (CAFE) està assignatura se centra en les funcions i el context d'acció docent en l'àmbit de l'educador fisicoesportiu. El perfil d'aquesta assignatura permet la capacitació avançada en l'àmbit de la docència en CAFE, oferint oportunitats d'aprenentatge per a la projecció professional docent i investigadora. Per a això, l'assignatura parteix d'un canvi de concepte en la matèria d'Educació Física, modificant una visió tradicional centrada exclusivament en el desenvolupament del corpori, a una Educació Física Holística capaç de desenvolupar actituds física, socials, cognitives i que afavoreixin el desenvolupament sostenible del planeta. En aquest sentit, aquesta assignatura pretén servir de nexe d'unió teòric i pràctic entre la denominada Educació Física de Qualitat que planteja la UNESCO i el COLEF, responent al mateix temps a la crida de l'Organització de la Nacions Unides de buscar estratègies educatives que afavoreixin l'obtenció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030.
Competències generals del títol (CG)
Competències específiques (CE)
1. Adquirir i aplicar capacitats de bones pràctiques en Educació Física i la resolució de problemes des de les dimensions de l'Educació per al Desenvolupament Sostenible.
2. Aplicar habilitats d'aprenentatge col·laboratiu docent i aprenentatge autònom al llarg de la vida professional docent, així com aprendre a prendre decisions de manera autònoma i reflexiva.
3. Actuar conforme als codis ètics de la docència i la recerca en AFD procurant afavorir l'acció social positiva en els temes de no discriminació i democratització dels coneixements i capacitats.
1. Conceptuals
Conèixer l'abast plantejat per l'Educació Física de Qualitat i Holística.
Interpretar l'estat actual del debat i les noves perspectives en Educació Física.
Construir una perspectiva conceptual i sociocultural que ens permeti el valorar l'abast de l'Educació Física per al desenvolupament ssotenible
Desenvolupar un pensament crític informat en les possibilitats de l'Educació Física
Conèixer i analitzar els models pedagágicos capaços de mobilitzar les competències en l'alumnat que realitza Educació Física en Educació Secundària
Assentar les claus per a exercir de manera eficient en el procés educatiu durant l'Educació Secundària.
2. Metodològics i procedimentals
Assumir competències en els processos de participació i compromís en les metodologies i procediments de treball en Educació Física
Adquirir capacitacions en els processos d'indagació propis de la funció curricular i d'articulació de la teoria i la pràctica.
Desenvolupar competències d'interpretació i reflexió de la pràctica: Indagar les principals problemàtiques en els centres escolars actuals
Fomentar la capacitat de disseny, anàlisi i valoració de propostes d'innovacions i recerques.
Desenvolupar formes innovadores de treball.
Desenvolupar les capacitats en el domini TIC-TAC centrades en la futura actuació docent.
3.Actitudinals
Desenvolupar disposicions, postures i actituds de receptivitat, tolerància i participació en la construcció del coneixement a través dels nous aprenentatges centrats en la sostenibilitat
Indagar, reflexionar i fomentar el pensament crític a través de la pròpia pràctica de l'Educació Física.
Millorar el compromís i la responsabilitat amb la comunitat d'aprenentatge educativa.
Inculcar il·lusió per aprendre, millorar i ajudar als altres i esdevenir un bon professional docent d'Educació Física.
Neteja Copia el text