Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Guies docents
EXPRESSIÓ CORPORAL, MÚSICA I MOVIMENT

Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2013-14

Contexto de la asignatura:

La asignatura expresión corporal, música y movimiento pretende unir contenidos propios de la música con las ciencias de la educación física debido a los vínculos que poseen ambas materias. A través de ellos, el profesorado pretende aportar recursos didácticos para que el alumno sepa en cuestión como abordar aspectos de movimiento relacionados con la música y la expresión corporal. La asistencia es obligatoria e imprescindible para poder aprobar la asignatura.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1.1 : Capacitat d'identificació, relació, anàlisi, síntesi i aplicació dels continguts conceptuals determinats per les matèries de la titulació de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
  • CG1.2 : Capacitat de gestió de la informació i el coneixement en situacions noves i complexes, resolució de problemes i presa de decisions per al desenvolupament de continguts instrumentals i procedimentals de les matèries del grau de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
  • CG3.1 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat en el camp de la docència, l'entrenament, la promoció de la salut i la recreació esportiva.
  • CG3.2 : Atenció i reconeixement de la diversitat i multiculturalitat en l'àmbit de docència i aprenentatge, l'entrenament, la promoció de la salut i la recreació.

 

Competències específiques (CE)

  • CE10 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat per a la docència i l'aprenentatge de l'activitat física entre la població adulta, majors i discapacitats.
  • CE13 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat del camp de la promoció d'hàbits perdurables i autònoms de pràctica de l'activitat física i de l'esport amb una atenció especial a la diversitat i multiculturalitat.
  • CE15 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat per a controlar el procés d'entrenament en els esports individuals i col·lectius, esports amb implementos, esports del mar, habilitats gimnàstiques i pilota valenciana sabent seleccionar i utilitzar el material i equipament esportiu adequat per a cada tipus d'activitat.
  • CE17 : Destresa per a dissenyar i supervisar programes d'activitats fisicoesportives de caràcter recreatiu.
  • CE2 : Capacitat de gestió i aplicació dels coneixements sobre l'efecte de la pràctica de l'exercici físic en els aspectes psicològics, socials i educatius en l'ésser humà.
  • CE4 : Capacitat de gestió i aplicació dels coneixements sobre els factors comportamentals, socials i educatius que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer els principis de l'expressió corporal.
  • Transmetre els principis fonamentals de la música aplicats al moviment.
  • Aplicar les bases de l'expressió corporal a la motricitat.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14

 

Objetivos generales.

 

a) Que el estudiante se familiarice con los conceptos, procedimientos y actitudes de caracter educativo relacionados con la  expresión corporal, música y movimiento ;

b) Que el alumnado desarrolle sus habilidades motrices en relación a la expresión corporal ligada a la música y movimiento y  a su vez sea consciente de sus capacidades para el análisis de problemas concretos y la toma de decisiones por lo que al ámbito de la expresión corporal educativa se refiere.

 

 

Objetivos específicos:

 

 

• Aprecien el valor educativo de la expresión corporal, música y movimiento y comprendan los principios que contribuyen a la formación cultural, personal y social desde la motricidad y el movimiento

• Descubran los elementos constitutivos de la  expresión corporal para la investigación del movimiento.

• Se inicien en el movimiento según las metodologías más relevantes a nivel musicalespecialmente en BAPNE.

• Desarrollen el sentido rítmico y su coordinación.

• Desarrollen la expresión vocal en relación al movimiento y la expresión corporal.

• Desarrollen la capacidad de expresión, improvisación y creación del cuerpo en el propio espcio, el espacio total y compartido.

* Investiguen sobre el movimiento y la creación en la busqueda de la expresión propia y la comunicación de grupo.

• Sincronicen voz, movimiento y ejecución instrumental.

• Descubran los elementos del lenguaje musical partiendo de la audición activa, la interpretación instrumental y vocal y el movimiento.

• Conozcan el currículum de la educación artística (por lo que se refiere a su aspecto musical y de las ciencias de la educación física) y desarrollen los contenidos mediante recursos didácticos adecuados.

• Conozcan diferentes recursos en educación relacionados con esta materia (materiales didácticos, equipamiento, medios audiovisuales e informáticos).

 

 

 

 

Dades generals

Codi: 16526
Professor/a responsable:
ROMERO NARANJO, FRANCISCO JAVIER
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
    Àrea: DIDÀCTICA DE L'EXPRESSIÓ CORPORAL
    Crèdits teòrics: 0,3
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: INNOVACIÓ I FORMACIÓ DIDÀCTICA
    Àrea: DIDÀCTICA DE L'EXPRESSIÓ MUSICAL
    Crèdits teòrics: 0,3
    Crèdits pràctics: 0,9

Estudis en què s'imparteix